[RegUserOnly][/RegUserOnly]Příběh

Gandalf si vyžádal vaši pomoc při hledání stvoření známého jako Glum. Vaše výprava začíná v údolí řeky Anduiny mezi Temným hvozdem a Mlžnými horami. Cestujete kolem břehů řeky, nejpravděpodobnějšího místa, kde by Glum mohl shánět potravu…

MEC02_Cards_Quest_CZ6

1AB – Lov začíná (The Hunt begins – 8 progress tokens)

Při přípravě hry dojde pouze k odhalení jedné karty z balíčku střetnutí za každého hráče a můžete se pustit do hledání. Karta má povinný efekt, kdy se první hráč po úspěšném průzkumu musí podívat na vrchní tři karty balíčku střetnutí, jednu odhalit a přidat do oblasti střetnutí. Zbývající dvě karty se zahodí.

2AB – Nový postrach (A New Terror Abroad – 10 progress tokens)

V druhé části se první hráč na dvě karty z balíčku střetnutí podívá pro změnu na začátku fáze průzkumu, znovu jednu odhalí a přidá do oblasti odhalení, a zbývající zahodí.

3AB – Na stopě (On the Trail – 8 progress tokens)

Hráč, který nemá na některém ze svých hrdinů žádnou Stopu po Glumovi, nemůže své postavy vysílat na průzkum. Pokud hrdinu se stopou nemá ani jeden hráč, dojde k vyresetování této části, k návratu ke kartě 2B a musíte stopy hledat znovu. Pokud se vám podaří splnit úkol 3B, zachytili jste Glumovy stopy a můžete pokračovat v jejich sledování.

 

Mechanika

Celý scénář se točí zejména kolem karty cíle s názvem Stopy po Glumovy (Signs of Gollum).

MEC02_Cards_CZ31

Jedná se o střeženou kartu, kterou musíte získat pro některého ze svých hrdinů. K tomu se ale musíte nejdříve zbavit karty, která byla ke kartě stopy přidělena jako její stráž, to znamená prozkoumat lokaci či zničit nepřítele. Jakmile je karta cíle volná, je už její získání jednoduché. Stačí být úspěšný na průzkumu a potom už můžete kartu cíle přidat k některému z hrdinů, kterého jste na průzkum vyslali. Bez Stopy po Glumovi nemůžete scénář dohrát, protože pokud postoupíte do třetí části scénáře, v okamžiku, kdy žádný z hrdinů nemá stopu, vrací se hra zpátky do části druhé a musíte znovu splnit celou kartu 2B.

Karty stop jsou v balíčku střetnutí celkem čtyři, takže vás možná napadne, že celý scénář je hodně o štěstí. Kdyby byly karty vespod balíčku nebo odcházely přes efekt stínu při souboji s nějakým nepřítelem, snadno by se mohlo stát, že všechny karty cílů minete nebo se k nim balíčkem vůbec neprokoušete. Tyto problémy ale do značné míry řeší jednotlivé karty úkolů, které vám umožňují prokopávat se hlouběji balíčkem střetnutí a ovlivňovat, s jakými kartami se chcete střetnout.

V první části po úspěšném průzkumu má první hráč možnost (lépe řečeno povinnost) podívat se na tři karty balíčku střetnutí, dvě z nich zahodit a třetí odhalit a dát do hry se všemi důsledky z toho plynoucími. Při jednom hráči (a úspěšném průzkumu) projde každé kolo hrou hned čtveřice karet, což umožňuje probrat se během hry mnohem větším množstvím karet, než je normálně obvyklé, a ke stopám se tak dostat.

V druhé části pak mechanika funguje trošku jinak. Opět můžete balíček střetnutí trošku profiltrovat, zbavovat se nepříjemných karet a vybírat to, co se vám hodí, ale výběr je tentokrát jen ze dvou karet. Výběr provádíte na začátku fáze průzkumu, takže zvolená karta už ovlivňuje, jak průzkum dopadne. Na druhou stranu už víte, co vás čeká a můžete se na kartu připravit a počítat s tím, s čím se budete muset střetnout.

Jakmile splníte druhou část scénáře a postupujete do části třetí, měli byste už nějakou stopu mít u sebe. Pokud ne, hra vás do třetí části vůbec nepustí. Ve třetí části se průzkumu mohou zúčastnit jen postavy toho hráče, jehož některý hrdina má stopu u sebe. Pokud to okolnosti dovolí, je dobré v průběhu hry zařídit vše tak, aby hrdina každého hráče měl stopu, aby nakonec průzkum nezůstal na bedrech jen jednoho hráče.

I pokud hráči mají dostatek stop nebo třeba stopu jen jednu, ještě nemusí mít vyhráno. V průběhu třetí části se může stát, že o stopu přijdete, a pak se celá hra vrací znovu do druhé části a je třeba pokračovat ve sbírání žetonů průzkumu a v opětovném získávání stop. A jak se dá stopa ztratit? Vcelku snadno, protože má ještě Povinný efekt, který říká, že pokud je hrdina držící stopu zraněn nebo opustí hru, dává se stopa zpátky do balíčku střetnutí jako vrchní karta. Je tedy jistota, že se znovu objeví v kole dalším (střežena novou kartou), ale i tak se tím hra může výrazně zkomplikovat a prodloužit.

MEC02_Cards_CZ53

Jiný způsob, jak o stopu přijít, představuje karta Falešná stopa (False Lead), která vás donutí jednu stopu obětovat a zamíchat zpátky do balíčku. Při troše „štěstí“ se tak můžete kolem Anduiny bezradně motat docela dlouho a honit se za falešnými stopami (a potkávat podobně zmatené a v tomto případě naštěstí i méně nebezpečné skřety z Mordoru honící se za stejným cílem jako vy).

 

Karty z balíčku střetnutí

Balíček střetnutí je v tomto scénáři postaven z větší míry na lokacích, ale i tak přináší jednoho velmi zajímavého nepřítele v podobě Mordorských lovců (Hunters from Mordor).

MEC02_Cards_CZ48

Tihle čmuchalové mají vcelku rozumné statistiky, ale jakmile se jen trochu přiblíží ke kořisti, za kterou byli vysláni, tedy ke Glumovi, jejich zápal pro věc silně vzroste. Za každou stopu, která je ve hře (bez ohledu na to, jestli ji už hrdinové objevili nebo nikoliv), roste jejich ohrožení a útok o 2. Podobně nepříjemný je i jejich efekt stínu, kdy udělí každému hrdinovi se stopou jedno zranění (a dokonce tři zranění, pokud je útok nebráněný). Co to znamená ve třetí části scénáře, je zřejmé. Můžete začít v podstatě znovu. Nejedná se ale o nepřítele, který by nebyl k poražení, a už v základní sadě a první sérii balíčků dobrodružství má sféra taktiky dostatek prostředků pro jejich rychlou likvidaci.

MEC02_Cards_CZ36

Pokud se rádi spoléháte na větší počet pomocníků, s jejichž pomocí postupujete vpřed, ubíjíte silné nepřátele a používáte je k bránění proti těm nejsilnějším, jistě vás nepotěší karta lokace Starý brod (The Old Ford), jejíž hodnota ohrožení je rovna počtu pomocníků ve hře. V případě, že jich máte opravdu velký počet a nepovede se vám k brodu okamžitě cestovat, můžete mít vážný problém. Jeho řešením mohou být karty Stopař ze severu (Northern tracker) nebo Nejlepší z Jízdmarky (The Riddermark´s Finest), které vám umožňují zbavit se této nepříjemné lokace okamžitě (v případě koníka) nebo alespoň ve dvou kolech (stopařem). Efekt stínu může být zrovna tak nevinný jako zničující, opět v závislosti na tom, jak se vám nakupily lokace v oblasti odhalení.

Zajímavou dvojičkou lokací jsou rovněž oba břehy Anduiny (The East Bank a The West Bank).

Nepříjemnou překážku představují poté, co je učiníte aktivními lokacemi, protože navyšují cenu vašich karet o jeden zdroj. Západní břeh prodražuje události a doplňky, Východní břeh potom pomocníky. Obě navíc sdílejí poměrně častý trait Říční luhy (Riverland), se kterým jsou v interakci některé jiné karty. Například zrada, která odhodí všechny žetony ze všech říčních lokací a zastaví tak veškerý pokrok, kterého jste zatím při průzkumu okolí řeky dosáhli.

Na závěr si ještě posvítíme na jednu ze zrad, se kterou se můžete střetnout, a to Povídačky staré báby (Old Wive´s tales).

MEC02_Cards_CZ59

Její efekt odhazuje 1 žeton zdroje z každého hrdiny, pokud to je možné, a vyčerpá každého hrdinu, z něhož žeton odhozen nebyl. V kombinaci s výše uvedenými lokacemi to může vytvářet určitá omezení na to, co můžete v danou chvíli zahrát, a odkrajovat cenné zdroje nebo v horší variantě vyčerpat postavu, kterou jste si šetřili jako obránce nebo útočníka do fáze soubojů. Třešničkou na dortu je pak situace, kdy tato zrada přijde jako karta odhalená při přípravě hry, protože v této fázi hry ještě hrdinové žádnými žetony nedisponují a vyčerpá je tak zřejmě už jen samotné pomyšlení na to, že by měli po Glumovi začít pátrat. První kolo tak může být lehce krizové, ale zase v této situaci nemůžete být úspěšní na průzkumu a vyleze na vás jen jedna karta ve fázi průzkumu.

 

Osobní hodnocení

Hon na Gluma je vcelku podařeným scénářem. Při stavbě balíčku není třeba budovat nějak specializovaný balík. V podstatě by si se všemi nástrahami měl poradit standardní balíček, který je dostatečně silný na průzkumu (takže duchovní sféra je zde velmi vítána), a zároveň si čas od času dokáže poradit se silnějším nepřítelem v podobě Mordorských lovců. Poměrně dost lokací má nepříjemný efekt na hru až ve chvíli, kdy se stanou aktivními lokacemi, takže zmiňovaní Stopař ze severu a Nejlepší z Jízdmarky umožňující dávat žetony na lokace v oblasti odhalení mohou jejich efekty vcelku sympaticky obejít.

Recenzi ke ADVENTURE PACKu – HnG pro vás sepsal Libor

Hodnocení tohoto dobrodružství – 70%

Jak se vám líbí článek autora?

Sdílej kartu s přáteli !

    9 thoughts on “BD4 Hon na Gluma”

    1. Moc pěkně a výstižně sepsaná recenze. Už se fakt těším na další (samozřejmě Carrock je v zásobě) 😎

    2. Výborný článok, s vysokou informačnou hodnotou. Udalosť, ktorú popisuješ so zradou “Povídačky staré báby” sa mi v setupe tuším stala zrovna vo videu k tomuto dobrodružstvu. 🙂

    3. Po přečtení této velmi podařené recenze, mám vždy nutkání si znovu tento scénář zahrát :mrgreen: Což jsem již několikrát udělal 🙂

    4. Ahoj, měl bych dotaz, jak správně postupovat, v případě, že se pro kartu Stopy vytáhnu jako “hlídku” další Stopu?

      Děkuji

          1. Áno. Príklad, poradie odhalenia kariet stretnutia: stopa, stopa, lokácia (stráž 1.stopy) má nápor, nepriateľ (ako nápor ide normálne do oblasti odhalenia), nepriateľ (stráž 2.stopy). Celkovo bolo odhalených 5 kariet stretnutia, aj v sólo hre.

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *