[RegUserOnly][/RegUserOnly]Příběh

Po divokém střetnutí se skupinou zlobrů jste narazili na orla – žalostně poraněného a na pokraji smrti. Jeho zranění nelze v divočině vyléčit, a tak jste se rozhodli dopravit jej do Rhosgobelu k čaroději Radagastovi Hnědému, který může být jeho jedinou nadějí.

 1AB – Zraněný orel (The Wounded Eagle – 8 progress tokens)

V přípravě hry umístíte lokaci Rhosgobel do oblasti odhalení a první hráč se ujme orla Wilyadora se dvěma zraněními.

 

2AB – Radagastova žádost (Radagast´s Request – 12 Progress Tokens)

V druhé části úkolu se mohou hráči na začátku fáze průzkumu podívat na 3 karty z balíčku střetnutí, jednu si zvolit, odhalit ji a umístit do oblasti odhalení. Cenou za tuto Reakci (na začátek fáze) je poranění orla o dalších X životů, přičemž X je počet hráčů.

Každá karta, jejíž efekt nějak vyléčí Wilyadora, je odhozena ze hry.

MEC04_Cards_Quest_CZ4

 

3AB – Návrat do Rhosgobelu (Return to Rhosgobel – 0 Progress Token)

Ve třetí části už jen zjistíte, nakolik byla vaše snaha úspěšná. Každý Athelas, který kontrolujete, vyléčí orlovi 5 zranění. Pokud je orel zcela vyléčen, vyhráli jste, v opačném případě se vám orla vyléčit nepodařilo.

 

Mechanika

Ústředním bodem celého příběhu je pomoc poraněnému orlu Wilyadorovi. Jen si vzpomeňte, jak vám orlí letka vydatně pomáhala u Skalbalu, a tak neexistuje jiné řešení, než pokusit se orla zachránit. Orel je představován kartou cíle v podobě pomocníka, jehož kontroly se ujímá vždy první hráč. Wilyador tak asistuje na vaší cestě za svojí vlastní záchranou a můžete ho používat jako průzkumníka, obránce i útočníka, zcela podle libosti. Nicméně s jeho zátěží to nechce přehánět, protože orel to je řádně potlučený a jakákoliv činnost může jeho stav řádně zhoršit.

MEC04_Cards_CZ35

Postupně se horšící stav je představován jeho Povinným efektem, kdy na konci každého kola dostává Wilyador dvě nová zranění, a jakmile opustí hru, celý výprava končí neúspěchem. Žádným efektem mu nelze vyléčit více než 5 zranění, čímž je vyloučeno příliš jednoduché řešení v podobě Umění Imladris (Lore of Imladris). Každá karta, jejíž efekt je použit na zlepšení orlova stavu, musí opustit hru. Tento efekt neplatí jen na Umění Imladris, které tak neodchází na odhazovací balíček, ale i na charaktery se schopností léčit, jako je kupříkladu Glorfindel ze základní sady. Jeho použití by se tak rovnalo ztrátě hrdiny.

Poradit si s ošklivými ranami uprostřed divočiny není nic jednoduchého, a tak se hrdinové rozhodnou, že orla dopraví do Rhosgobelu za čarodějem Radagastem.

MEC04_Cards_CZ36

Rhosgobel je ve hře ztvárněn unikátní lokací, která je ve hře od samého začátku, ale je možné do něj cestovat až v okamžiku, kdy jste se dostali přes první část scénáře. Ta tedy představuje vaši cestu k sídlu čaroděje. Dokud se k němu nedostanete, Wilyadorova zranění není možné žádným způsobem léčit a orel vám tak postupně chřadne pod rukama. Jakmile dospějete do Rhosgobelu, můžete začít využívat léčitelské Umění Imladris či jiné efekty, které orlův stav vylepší. Kromě toho se také vydáváte do okolí a hledáte lístky Athelasu.

MEC04_Cards_CZ31

Athelas je představován další kartou cíle a v balíčku střetnutí je obsažen celkem čtyřikrát. Podle toho, jak moc se vám zdá, že se orlův čas krátí, můžete se pokusit celé hledání urychlit tím, že za cenu dalšího poranění orla použijete Reakci karty úkolu 2B tak, jak byla popsána na začátku článku. K získání Athlesu se musíte zbavit karty, která byla Athelasu přidělena jako její stráž, a vyčerpat hrdinu pro jeho sebrání.

Jakmile se vám povede položit na kartu 2B poslední chybějící žeton, dojde k rozuzlení. Třetí část Návrat do Rhosgobelu je už jen uzavřením příběhu, kdy každý Athleas vyléčí Wilyadorovi 5 zranění, a pokud máte Athelasu dost a orel není zraněn, povedlo se vám jej zachránit. V opačném případě hru prohráváte.

 

Zajímavé karty

Zatímco upíráte své pohledy k zemi při hledání léčivých bylin, vyplatí se čas od času podívat taky nad sebe. Z nebe se na vás totiž může snášet velmi nečekané nebezpečí v podobě následující dvojice nepřátel – Černí lesní netopýři a Hejna z Temného hvozdu.

duo net a hejno

Vidět je ale většinou nestačí, protože létavci se drží ve vzduchu mimo váš dosah, a tak na boj s nimi musíte být připraveni. Bránit je nebo útočit na ně mohou jen Orli nebo postavy s vlastností Střelec. Pokud podobné postavy nemáte, projdou jejich nálety skrz jako nebráněné. Podívejme se také na efekty stínu těchto karet, které přikazují zranění z nebráněného útoku přidělit Wilyadorovi, na něhož se nepřátelé vrhají opravdu s nepolevující zuřivostí.

Může se zdát, že 20 životů na Wilyadorově kartě je víc než ucházející počet a počet kol k jeho záchraně se může jevit jako dostačující, ale to, co už naznačily efekty stínu u předchozích karet, plně dokreslí následující série zrad. Hned čtyři z nich totiž udělují plošně zranění, nevybírajíc si, zda se jedná o orla či nikoliv. Příkladem budiž třeba Vyčerpání (Exhaustion) či Hnisavá rána (Festering wounds). V drsné divočině se rány zkrátka hojí špatně a snadno se zanítí.

Duo vyč a hnis

Nekončící sled efektů a karet stínů rozdávajících zranění na všechny strany tak skutečně perfektně vytváří atmosféru spěchu. Zapomeňte na matematicky propočítaných 10 kol! Tohle je opravdu závod s časem. Na průzkum jde vše, co může, honem do Rhosgobelu, ať už můžeme začít orla léčit, a pak rychle pro Athlelas a žádné otálení, ať stačí to, na co jsme v tom chvatu narazili…

 

Jak na něj

Jako vždy platí, že pokud si nechcete nechat poradit a vše si vyzkoušet a přijít si na to sami, dál raději nečtěte. Pro ty, které zajímá, co je na daný scénář důležité mít v balíčku pojďme zkusit rozluštit tuhle zapeklitou otázku. Putování do Rhosgobelu patří k těm scénářům, které vyžadují speciálně vyladěný balíček. Jednoznačně potřebujete sféru vědění kvůli Umění Imladris, protože samotný Athelas rozhodně nestačí. Sféra vědění dává přístup i k dobírání karet na ruku, což je další nezbytnost, abyste se k léčícím kartám dostali. Poněkud kontroverzní otázkou je, zda používat i druhou léčící kartu, která přibude do vaší sbírky v cyklu Trpasluj, a to Léčivé byliny (Healing Herbs). Osobně si myslím, že její cena 0 a zdvojnásobení počtu karet umožňujících plné (tzn. za 5 životů) vyléčení Wilyadora až příliš snižuje náročnost tohoto scénáře. Při Nightmare módu podobnými skrupulemi rozhodně netrpím, protože tady už se ohledy a rytířství nenosí ani na jedné straně, ale pokud chcete mít toto dobrodružství opravdu napínavé, stále existuje možnost nechat Léčivých bylin v šanonech. Ohledně léčení je třeba nemyslet jen na orla, ale i na sebe, protože potlučených charakterů bude za chvíli plný stůl, tudíž Dcera Nimrodel (Daughter of Nimrodel) by si cestu do balíčku měla určitě najít v maximálním možném počtu.

Druhou nezbytnou sférou je duchovní sféra kvůli neobyčejně vysokému množství skutečně nechutných zrad. Nebudete-li mít k dispozici rušení zrad nebo efektů stínu, máte během chvilky vymetenu celou hrací desku. Volba hrdiny je skutečně oříškem, ale pro jednoho hráče bych doporučil Éowyn, protože je opravdu potřeba postupovat úkolem co nejrychleji. Při hře dvou hráčů pak navíc jednoznačně Eleanor, která umožňuje posunout rušení efektů zrad o další stupeň výš. Jako třetí sféra se nabízí taktika a jako její hrdina Legolas kvůli své vlastnosti Střelec. Může se stát, že se vám všemožní létavci vyhnou, ale pokud přijdou, musíte na ně mít odpověď. Tím pádem bych tentokrát doporučoval vynechat sféru Velení (samozřejmě při hře jednoho hráče). Její hlavní přednost – generování zdrojů – může v tomto scénáři nahradit Roh z Gondoru (Horn of Gondor) a vyplatí se zaměřit spíše na levnější karty, protože jejich efekty potřebujete zkrátka hned, není na co čekat.

MEC04_Cards_CZ29

Možná si říkáte, kde je Radagast, o kterém se toho zpočátku hodně namluvilo. Využít ho můžete v podobě pomocníka, který na sebe sbírá žetony zdrojů podobně, jako kdyby byl hrdinou. Tyto žetony může použít pro placení karet s vlastností Stvůra, jako jsou právě v tomto scénáři tolik potřební Orlové. Jako akci také může utratit libovolný počet svých zdrojů, aby nějakým Stvůrám vyléčil odpovídající počet zranění. Problémem může být jeho „gandalfovská“ cena, ale pokud se vám jej povede vynést relativně včas, dá se použít na doléčení Wilyadora těsně před splněním druhé části scénáře. Jen je třeba připomenout, že po použití této své schopnosti na Wilyadora musí Radagast opustit hru.

 

Celkové hodnocení

Atmosféra celého dobrodružství je skutečně perfektní a po Střetnutí na Skalbalu, kde pomalu vyčkáváte, budujete vojsko a teprve řádně připravení jdete do závěrečného střetu, je pocit naléhavosti a spěchu zajímavým kontrastem. V sólo hře se jedná tak trochu o alchymii, jak to vše sestavit, protože musíte mít odpověď na spoustu různorodých problémů, a to tak, že hned, a zároveň je to i loterie, protože nevhodný sled střetnutí vás zruší během okamžiku, aniž byste měli možnost s tím něco udělat. Ve dvou hráčích už se dá na vše připravit mnohem lépe a využít předností všech čtyř sfér tak, že si troufnu říct, že u většiny her na vás čeká šťastný konec.

Recenzi ke ADVENTURE PACKu – PdR pro vás sepsal Libor

Hodnocení tohoto dobrodružství – 80%

Jak se vám líbí článek autora?

Sdílej kartu s přáteli !

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.