[RegUserOnly][/RegUserOnly]Příběh

Hon na Gluma vás zavedl na jih do kopců Emyn Muil, kde ale jeho stopa vychladla. Není však pochyb, že se skrývá někde v této oblasti, a tak ji musíte celou pečlivě prohledat.

1AB – Kopce Emyn Muil (The Hills of Emyn Muil – 1 Progress Token)

Při přípravě dobrodružství dejte Amon Lhaw a Amon Hen do oblasti odhalení.

Karta 1B má Povinný efekt: Pokud nejsou v oblasti odhalení žádné karty lokací, první karta zrady získává nápor.

Vítězství lze dosáhnout, pokud ve hře není žádná karta lokace Emyn Muil a pokud hráči nasbírali 20 vítězných bodů.

MEC05_Cards_Quest_CZ2

 

Mechanika

Kopce Emyn Muil je hodně specifický scénář. Zvláštností je jeho jediná karta úkolu, navíc s pouhým jedním žetonem postupu nutným k dokončení. Onen jeden žeton ale zdaleka nestačí, další podmínky byly uvedeny výše, a to vyčištění stolu od lokací Emyn Muil a nasbírání dvaceti vítězných bodů.

amon

Dvě z lokací Emyn MuilAmon Lhaw a Amon Hen, začínají ve hře již od samotného počátku. Jejich ohrožení odpovídá dvojnásobku počtu hráčů a počet žetonů postupu nutný k jejich prozkoumání je roven pěti. Zároveň jsou obě ohodnoceny solidním počtem pěti vítězných bodů, takže po jejich prozkoumání máte polovinu vítězných bodů nasbíranou. Obě lokace ale výrazně škodí v době, kdy je učiníte aktivními lokacemi. Amon Hen zakazuje zahrát karty událostí a Amon Lhaw zase pro změnu maže text všech doplňků. Pět žetonů postupu nutných k prozkoumání tak trochu nutí do lokací vycestovat, protože ponecháte-li je v oblasti odhalení, bude trvat poměrně dlouho, než se jich zbavíte jinými cestami, a v tomto scénáři se nevyplatí s cestováním do některých lokací váhat, jinak vás balíček střetnutí lokacemi doslova zahltí.

Dejme tomu, že se tedy procházíte pahorkatinou, postupně pátráte Emyn Muilem a zbavíte se obou startovních lokací. Máte 10 vítězných bodů a začínáte přemýšlet o tom, kde sehnat ty další. Každopádně než prozkoumáte zmiňované dvě lokace a napadnou vás podobné myšlenky, jistě narazíte na některou z dalších šestnácti lokací, které vítěznými body disponují také, a to v hodnotě od jednoho do tří bodů. Scénář vás tedy v souladu s příběhem opravdu nutí prozkoumávat jedno místo v kopcích za druhým, abyste zde znovu nalezly ztracenou Glumovu stopu. Žádný jiný scénář nemá lokací tak vysoké procento jako právě Kopce Emyn Muilu. Je proto třeba využít veškerý dostupný arzenál pro jejich kontrolu a zkoumání, který je k dispozici, jmenovitě Stopaře ze severu (Northern Tracker), který je zde skutečnou hvězdou, nebo Nejlepší z Jízdmarky (The RIddermark´s Finest). Bez těchto karet se vám snadno stane, že se přes překážku v oblasti odhalení neprokoušete a v kopcích beznadějně zabloudíte.

MEC05_Cards_CZ33

Většina lokací má navíc nepříjemné efekty v okamžiku, kdy se stávají aktivními lokacemi. Za všechny uveďme jako příklad Východní zeď Rohanu (The East Wall of Rohan), která prodražuje všechny pomocníky, kteří nejsou Rohany, o dva cenné zdroje, nebo Rauroské vodopády (Rauros Falls), které nutí všechny postavy bez výjimky účastnit se průzkumu a nechává vás tak zcela odkryté případným nebráněným útokům. O to víc budou vaše výše zmíněné karty cennější, pokud vám umožní zbavit se podobných překážet, aniž byste do nich museli cestovat.

MEC05_Cards_CZ60

I ti nemnozí nepřátelé a zrady jsou s lokacemi nějakým způsobem spjaté, ať již přidělováním zranění postavám na průzkumu nebo odstraňováním žetonů postupu z aktivní lokace a jejím návratem do oblasti odhalení. Cílem je vás hlavně zdržet, zkomplikovat vám postup a oblast odhalení maximálně zahustit. Jediným novým nepřítelem jsou Skřetí zloději koní (Orc Horse Thieves), vcelku nevinní zlodějíčkové, jejichž síla roste právě s množícími se lokacemi v oblasti odhalení. Jinak si ale bojů až na vzácné okamžiky příliš neužijete a dobrodružství se tak změní ve vcelku náročné počítání vaší vůle proti míře ohrožení a přesouvání žetonů mezi lokacemi. Nepříjemným jevem celého dobrodružství tak může být stav, kdy máte vše pevně pod kontrolou a jediné, na co ještě čekáte, je další lokace, protože vám stále chybí dva nebo tři body k dosažení dvacítkové mety. Lehce je tento problém řešen Povinným efektem karty úkolu, kdy pokud není ve hře žádná lokace, získává první zrada v každém kole nápor. Tím se čekání na patřičnou obodovanou kartu může lehce zkrátit, ale i tak se poměrně často stává, že poslední kola jsou vlastně jen nepříliš zábavným přivoláváním konce.

 

Celkové hodnocení:

Ono už to asi vyznělo z předchozích řádků, ale Kopce Emyn Muil nejsou pro mne osobně příliš zábavným scénářem. Pravda, jedná se o ideální dobrodružství na vyzkoušení si různých vychytávek a kouzel s Rohany a jejich triky na ovládání lokací (a to dokonce i při hře jednoho hráče, kdy na něco podobného většinou není v jiných scénářích prostor a v balíčku místo), ale popravdě při projíždění straších scénářů je tento snad jediným, který nemilosrdně přeskakuji.

Recenzi ke ADVENTURE PACKu – KEM pro vás sepsal Libor

Hodnocení tohoto dobrodružství – 40%

Jak se vám líbí článek autora?

Sdílej kartu s přáteli !

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.