Brána lesa (ZS 100) je celkem příjemná lokace, která jako jedna z mála hráčům spíše pomáhá – dává, než jim bere či znepříjemňuje život – tedy klade nejrůznější překážky při plnění úkolu. V základní sadě Pána prstenů LCG ji nalezneme sice hned ve 2 kopiích, ale bohužel se s ní setkáme pouze a jenom při hraní 1.scénáře, tedy Průchod Temným hvozdem (Passage Through Mirkwood).

Její efekt po vycestování je opravdu moc fajn:

Reakce: Poté, co odcestujete do Brány lesa, smí si první hráč vzít dvě karty. 

Nevím, čím si to první hráč ve hře zasloužil – asi vycítil pod klenbou větví Temného hvozdu tu starou sílu elfích prapředků, že mávnutím proutku dostal hned dvě kartičky na ruku navíc. Každopádně další obětavý spojenec či dobrá událost a to bez čekání na další líznutí karet z balíčku prvního hráče se vždycky hodí. Další karta, která je taky tak dobrá a jež mě zrovna napadá, je lokace Rozbitá cesta (CdR 42) z druhého cyklu Trpasluje, z balíčku dobrodružství s názvem Cesta do Roklinky. Ta má taktéž reakci:

Reakce: Poté, co odcestujete na Rozbitou cestu, první hráč na ní umístí 2 žetony postupu nebo připraví 1 hrdinu, kterého kontroluje.

Podle vaší volby si buď ušetříte necelou 1/2 cesty skrze ní (potřeba 5-2=3 žetonů postupu k jejímu prozkoumání) či si připravíte hrdinu.

A pak je tu vlastně dobře známá lokace spolu, která souvisí  s Bránou lesa a najdeme ji tudíž i v Základní sadě, která nastupuje do hry hned v setupu (nastavení 1AB). Jedná se o dobře známou a na efekt podobnou Starou lesní cestu (ZS 99), která má opět reakci:

Reakce: Poté, co odcestujete na Starou lesní cestu, smí první hráč vybrat a připravit 1 postavu, kterou kontroluje.

Taky šikovná kartička lokace, která prvnímu hráči ve hře jenom přidává a obnovuje mu postavu.

Nyní se podívejme ještě na atributy naší probírané lokace Brána lesa (ZS 100) – 2 ohrožení, 4 žetony postupu k jejímu prozkoumání a bez efektu stínu. Ohrožení není nijak závratné, ale pro první hru a začínající hráče se jedná tak střední úroveň ohrožení (v daném dobrodružství). Berme na vědomí, že hrajeme 1. a nejjednodušší scénář. Dále 4 žetony postupu je celkem dost na nějakou bránu pod větvemi, abychom pod nimi prošli, ale na druhou stranou je to kompenzováno tím příjemným – efektem reakce po vycestování. Stínový efekt nemá karta žádný, což nám jenom potvrzuje, že hrajeme opravdu jednoduchý scénář s příjemnou lokací.

Tato lokace má v kroužkové ikoně znak stromu, jejíž okruží není pozlacené. Tzn. že v případě hraní v EASY MODE zůstává tak, jako tak ve hře. Jak už jsem psal ale výše, není opravdu čeho se vlastně bát. Takových lokací je ve hře opravdu málo.

Sepsal pro vás Gandalf

Gandalf u brány v Hobitovi: Šmakova dračí poušť

Temný hvozd

Mirkwood


Temný hvozd byl největším zalesněným územím, které přetrvalo na severozápadě Středozemě do Třetího věku. Nacházel se ve Rhovanionu, jižně od Šedých hor a východně od Mlžných hor a Anduiny. Hvozdem protékala Lesní řeka a Začarovaná řeka. V severní části se uvnitř lesa nacházely hory Temného hvozdu a na jihozápadě lesa se tyčil pahorek Amon Lanc (nazývaný později Dol Guldur).

Dol Guldur

Kdysi býval krásným místem, kde procházeli elfové a enti obrovskými zalesněnými plochami pod hvězdnou oblohou a později za světla slunce a měsíce. Postupem času se v něm ale objevilo mnoho zlých tvorů a nejhorší bylo, když se na pahorku Dol Guldur v jižní časti Hvozdu usídlil a opevnil kolem roku 1100 Třetího věku Sauron, který začal znovu získávat moc. To však tehdy ještě téměř nikdo nevěděl a Moudří (ti, kteří později utvořili Bílou radu) usoudili, že to je jen jeden z nazgûlů. Tehdy se lesu začalo říkat Temný hvozd. Zvláště na severu se objevili velicí pavouci, kteří činili cestu skrz nebezpečnou.

Během mnoha staletí moc Dol Gulduru natolik vzrostla, že Gandalf se tam vypravil, aby zjistil, jestli se skutečně nejedná o Saurona. Sauron se nechtěl zatím odhalit, a tak ustoupil z Dol Gulduru na Východ. V tu dobu nastalo na Západě klidnější období, nazývané Ostražitý mír. Do Dol Gulduru se Sauron vrátil až roku 2460, kdy ještě více vzrostla jeho moc.

V roce 2850 Gandalf tajně opět vstoupil do Dol Gulduru a odhalil, že jeho pánem je skutečně Sauron. Přitom také nalezl v podzemní kobce uvězněného trpasličího krále Thráina.

Roku 2941 se Bílá rada konečně shodla na útoku na Dol Guldur, ale Sauron měl už svoje plány a proto z Dol Gulduru opět zmizel, ale záhy se objevil v Mordoru, kde se brzy nato otevřeně prohlásil Pánem a znovuzbudoval Barad-dûr.

Po Sauronově definitivní porážce byl Dol Guldur dobyt Celebornem a Hvozd pak postupně očištěn od zlých tvorů. Potom byl přejmenován z Temného hvozdu na Les zelených listů.

Zdroj: ANGRENOST


Originální znění karty v EN:

Forest Gate
Type: Location
Encounter Set: Passage Through Mirkwood
Threat Threshold:
Threat Strength: 2 Quest Points: 4
Forest.
Response: After you travel to Forest Gate, the first player may draw 2 cards.

The path itself was narrow and wound in and out among the trunks. Soon the light at the gate was like a little bright hole far behind, and the quiet was so deep that their feet seemed to thump along while the trees leaned over them and listened. – The Hobbit
Set: Core Number: 100
Quantity: 2
Illustrator: Ben Zweifel

Sdílej kartu s přáteli !

    2 thoughts on “Brána lesa (ZS 100)”

    1. SOUTĚŽ
      Co dodat k takto příjemné lokaci jako je Brána lesa? Vše důležité již bylo řečeno. Je to jedna z mála lokací, které Vám přejí a po vycestování si smíte, jako první hráč, vzít dvě karty 😀 V případě uvedené lokace můžete mít pocit, že se jedná o událost z jakékoliv sféry vlivů bez placení zdrojů. Z Brány lesa mám dojem, že Vám dává možnost se připravit na těžké chvíle, které Vás očekávají v lese, kde bude narůstat pocit beznaděje. Karta se v dalších scénářích nevyskytuje, protože “beznaděj a temnota postupem času rostla”.

    2. SOUTĚŽ
      Brána lesa je v určité chvíli hry doslova požehnáním, kdy na ruku né a né přijít ta správná karta. Scénář je v této hře zaměřen proti nám, a proto lokace která pomáhá je vždy vítána se snahou ji projít co nejrychleji abychom dostali již zmíněný bonus. A to mě na této hře opravdu baví.

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.