Doplněk Okolnost je v karetní hře Pán prstenů LCG ztělesněním koule na noze. Je to karta, která funguje vlastně jako redukce statistik, dělá z vašeho hrdiny doslova „kripla“ v některém z herních ohledů, anebo ho kompletně vyřadí z herních činností. Z prvního cyklu Stíny Temného hvozdu nelze nevzpomenout na kartu zrady, která potrápila v nejednom dobrodružství – Chycen v pavučině (ZS 80) a jejím efektem Při odhalení: Hráč s nejvyšší úrovní ohrožení tuto kartu připojí k jednomu ze svých hrdinů (Počítá se za doplněk Okolnost s textem: “Hrdina s tímto doplňkem se ve fázi obnovení nepřipraví, pokud nezaplatí 2 zdroje ze své zásoby.”)

Velmi dlouhou dobu bude fungovat proti těmto kartám jen protiakce od Kovkopa ze Železných hor (ZS 61). Další karty zaměřené na práci s doplňkem Okolnost hráči získají až ve 4. cyklu Ring-makeru (Power of Orthanc) a ve 4. sága rozšíření Road Darkens (Elrond). Efektivní využití Kovkopa ze Železných hor znesnadňuje fakt, že jde o spojence, kterého v celém balíčku budete mít pouze 2 krát. Než se trochu více rozroste váš balíček hráče (cardpool) bude sebou jako spojenec nést fakt i nesnáz v tom, že ho budete chtít do hry dostat co nejdříve, protože vám bude pomáhat i v ostatních herních činnostech. Tedy situace, kdy ho sušíte na ruce a čekáte na kartu Okolnosti z balíčku, spíš nenastane, protože ho vyložíte na stůl, jakmile ho dostanete na ruku.

Silnou stránkou tohoto spojence je určitě trait, což je tedy Trpaslík. Díky tomu může využít trpasličí synergii, která je značně posílena v druhém cyklu Trpasluj a v sága rozšíření Hobit. Díky Dáinovi Železné noze (NdTh 116) navíc může posílit i svou nulovou sílu vůle a obecně zlepšit statistiky, které i v základu nejsou vůbec špatné.

Pokud se vrátíme ke kartám Okolností, je i další způsob jak si s nimi poradit. Můžeme třeba přes duchovní sféru zrušit efekt Při odhalení a to buď přes hrdinku Eleanor (ZS 8) nebo kartu události Zkouška vůle (ZS 50). Případně ze sféry vědění si pohrát s Denethorem (ZS 10) a jeho nahlížením do balíčku setkání, a pak možnost kartu poslat do zpod balíčku setkání.

Více možností nabídnou avizované další dvě karty pracující s Okolností, které bohužel zatím u nás ještě nevyšly v češtině.

První karta je událost ze 4. cyklu Ring-maker s cenou 0 a to:

ffg_power-of-orthanc-voi

Druhou kartu pak představuje spojenec ze čtvrtého sága rozšíření Road Darkens za 3 zdroje:

elrond

Obě dvě karty posilují možnosti zeleného a modrého balíčku, jak se s těmito doplňky vypořádat.

To je asi tak vše k této kartě s nepříjemný doplňkem jako Okolnost, může nás však alespoň těšit fakt: pokud bude karta tažená z balíčku setkání jako karta stínu, je naprosto bez efektu. Jinak pavoučci z Temného hvozdu jsou vždycky zrádní.

Sepsal pro Vás tarnow


Temný hvozd

Temný hvozd ( v orig. Mirkwood) byl největším zalesněným územím, které přetrvalo na severozápadě Středozemě do Třetího věku. Nacházel se veRhovanionu, jižně od Šedých hor a východně od Mlžných hor aAnduiny. Hvozdem protékala Lesní řeka a Začarovaná řeka. V severní části se uvnitř lesa nacházely hory Temného hvozdu a na jihozápadě lesa se tyčil pahorek Amon Lanc (nazývaný později Dol Guldur).

Kdysi býval krásným místem, kde procházeli elfové a enti obrovskými zalesněnými plochami pod hvězdnou oblohou a později za světla slunce a měsíce. Postupem času se v něm ale objevilo mnoho zlých tvorů a nejhorší bylo, když se na pahorku Dol Guldur v jižní časti Hvozdu usídlil a opevnil kolem roku 1100 Třetího věku Sauron, který začal znovu získávat moc. To však tehdy ještě téměř nikdo nevěděl a Moudří (ti, kteří později utvořili Bílou radu) usoudili, že to je jen jeden z nazgûlů. Tehdy se lesu začalo říkat Temný hvozd. Zvláště na severu se objevili velicí pavouci, kteří činili cestu skrz nebezpečnou.

Během mnoha staletí moc Dol Gulduru natolik vzrostla, že Gandalf se tam vypravil, aby zjistil, jestli se skutečně nejedná o Saurona. Sauron se nechtěl zatím odhalit, a tak ustoupil z Dol Gulduru na Východ. V tu dobu nastalo na Západě klidnější období, nazývané Ostražitý mír. Do Dol Gulduru se Sauron vrátil až roku 2460, kdy ještě více vzrostla jeho moc.

V roce 2850 Gandalf tajně opět vstoupil do Dol Gulduru a odhalil, že jeho pánem je skutečně Sauron. Přitom také nalezl v podzemní kobce uvězněného trpasličího krále Thráina.

Roku 2941 se Bílá rada konečně shodla na útoku na Dol Guldur, ale Sauron měl už svoje plány a proto z Dol Gulduru opět zmizel, ale záhy se objevil v Mordoru, kde se brzy nato otevřeně prohlásil Pánem a znovuzbudoval Barad-dûr.

Po Sauronově definitivní porážce byl Dol Guldur dobyt Celebornem a Hvozd pak postupně očištěn od zlých tvorů. Potom byl přejmenován z Temného hvozdu na Les zelených listů.

Zdroj: ANGRENOST

place_spider


Originální znění karty v EN:

Caught in a Web
Type: Treachery
Encounter Set: Spiders of Mirkwood

When Revealed: The player with the highest threat level attaches this card to one of his heroes. (Counts as a Condition attachment with the text: “Attached hero does not ready during the refresh phase unless you pay 2 resources from that hero’s pool.”)

Set: Core Number: 80
Quantity: 2
Illustrator: Daryl Mandryk


Sdílej kartu s přáteli !

    One thought on “Chycen v pavučině (ZS 80)”

    1. Na toto je dobrá aj “Nečakaná odvaha” alebo hocijaká iná akcia obnovenia postavy (výpalné treba zaplatiť len pri obnove vo fázi obnovenia, inak nie).

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.