[RegUserOnly][/RegUserOnly]Ač se zdá jako další nezajímavá karta zrady, má své opodstatněné využití právě ve scénáři Útěk z Morie (rozšíření Khazaddûm), kde vás dokáže pěkně naštvat a vrátit zase na začátek. Jedná se o 26-tou kartu s ikonou malé sekerky na zápatí, kterou můžeme nalézt v balíku setkaní rovnou ve třech kopiích. Text na kartě pro tento ne zrovna lehký scénář zní: Při odhalení: Pokud hráči nejsou v I. etapě, zamíchejte současnou kartu úkolu do balíčku úkolů, a poté odhalte novou kartu úkolu. V opačném případě vyhodnoťte tuto Další čertovinu jako nápor.

Co to tedy znamená?! V I. etapě úkolu (tedy karta scénáře 1AB) můžeme být pouze na začátku hry, kdy máme rozestavit kartu Bezejmenný postrach (K-D 25) do oblasti odhalení a zamíchat tolik karet Nepřítel za zády (K-D 28) do balíčku setkání, tolik kolik je hráčů ve hře. Následně můžeme otočit kartu scénáře Něco ve tmě na stranu 1B, kde se píše: Při odhalení: Za každého hráče odhalte 1 kartu setkání a přidejte do oblasti odhalení. A to je právě ten krok, který může nastat, když náhodou odhalíme z balíčku setkání kartu Další čertovina (K-D 26). Jsme právě v I. etapě a kartu zrady vyhodnotíme tedy dle pokynu jako Nápor. Pozor, pokud odhalíme další kartu Další čertovina při náporu (jak jsem se již zmínil, jsou v balíku tři kopie) opakujeme postup, dokud neodhalíme něco jiného. Poté kartu scénáře Něco ve tmě (tedy 1AB) dle pokynu přidáme do své oblasti vítězství, čímž de facto kartu nadobro vyřadíme ze hry (samozřejmě Bezejmennému postrachu ještě zvyšuje všechny vlastnosti o 2 body – viz povinný efekt na kartě nepřítele).

Druhou možností, která se bude během hry točit častěji je, že hráči budou v II etapě. – tedy plnit úkoly dle více scénářů 2 AB, kterých je v daném dobrodružství myslím 8 (ne)kopií. Každá karta scénáře je jedinečná a má jediný cíl, kdy musíte rychle reagovat nebo jít plnit něco jiného. Jedinou možností, jak se dostat ze zavalených dolů v Morii jsou dvě únikové karty scénáře z těchto celkových (zamotaných) 8, které vás vyvedou na světlo a taky tedy k vítězství. Jsou jimi Zastaveni stínem (9) a Únik z Temnoty (4), které mají na kartách napsanou zákeřnou podmínku, kterou musíte splnit. A právě těchto karet se snažíte při dobrodružství držet, abyste se konečně dostali z dolů ven dřív, než vás utlučou goblini anebo děsivý postrach. Jenže náhle si při plnění úkolu vytáhnete Další čertovinu (K-D 26) a vaše píle při střádání žetonů postupu na aktivní kartě úkolu je náhle pryč. Musíte nejen odklidit žetony postupu, ale zase zamíchat tu pravou kartu úkolu mezi ostatní ty falešné v balíčku úkolů. Já vím, je to velice zamotané, ale jakmile si toto dobrodružství Útěk z Morie párkrát vyzkoušíte, tak pochopíte o jaký zábavný herní mechanismus se tu autoři pokouší. A o tom tahle karetní hra je, aby nám představovala další možné herní mechanismy.

Podívejme se ještě na stínový efekt karty pod tlustou čarou s lebkou, který říká: Stín: Pokud je útok bez obrany, zvyš své ohrožení o výši ohrožení Bezejmenného postrahu. Tento efekt je typický právě jen u tohoto scénáře Útěk z Morie, kdy hrajeme s nepřítelem za zády. Výše ohrožení je dána právě splněnými a odhozenými kartami úkolů do oblasti vítěství. Což tedy znamená součet = Něco ve tmě (2) + další scénaře z II. etapy. V tomto dobrodružství se určitě vyplatí, nechat připravené postavy a neposílat je na úlohu, jelikož je tu za prvé – minimum lokací, a za druhé – je využijete spíše na obranu proti nepřátelům (obzvláště goblinům), kteří mají útočný efekt, který při útoku bez obrany zvyšuje nepřítelův útok o 2. Takže zase tolik nespěchat a rychle efektivně je zamordovat, než do hry příjde velký jeskynní zlobr. To už bude jiná sranda!

Sepsal pro Vás Gandalf

Co je to za čertovinu?

Ukázka z filmu – Pán prstenů: Společenstvo prstenu

Čert

Čert (čort v jiných slovanských jazycích, staročesky črt, psáno jako czrt, czrrt či czirt – srovnej “čírtě”) je démon pocházející z předkřesťanské slovanské mytologie. Je to vždy zlá bytost. Po příchodu křesťanství byl u Slovanů jednak ztotožňován s ďáblem jako vládcem pekla a jednak to byla mytologicko-pohádková polymorfní (ale nejčastěji tvarem Panovi podobná) postava zastupující různé staré slovanské démony a bůžky v křesťanském folklóru, fungující jako ztělesnění zla a obyčejně bydlící v pekle (tedy obvykle ne přímo jako vládce pekla).

Zdroj: WIKIPEDIA

čert

Originální znění karty v EN:

New Devilry
Type: Treachery
Encounter Set: Flight from Moria

When Revealed: If the players are not on stage 1, shuffle the current quest card into the quest deck, then reveal a new quest card. Otherwise, New Devilry gains surge.
Shadow: If this attack is undefended, raise your threat by The Nameless Fear’s [Threat]

Set: KD Number: 26
Quantity: 3
Illustrator: Ben Zweifel


Sdílej kartu s přáteli !

    One thought on “Další čertovina (K-D 26)”

    1. Ahojte 🙂 ako to je po zamiesani ukolov? Ked odhalim novu ukolovu kartu na zaklade pokynu Dalsi certoviny, tak tu novu ukolovu kartu dam na stranu 2A alebo 2B… lebo v pravidlach pre utek z Morie sa pise, ze karty uloh pri odhaleni nie su automaticky otacane na stranu 2B, tak sa moze stat len na zaciatku odhalovania alebo naa prikaz inej karty (napr. Hasty council – tusim Kvapna porada v CZ). Takze ja si myslím, ze mala by sa nova karta ukolu dat na stranu 2A a malo by sa s jej otocenim pockat do dalsieho kola na zaciatok odhalovania. Mam pravdu ? 🙂 Lebo som videl nejake videa, kde to ludia hraju tak, ze to hned otocia na 2B, lenze napr. ked to hned otocia na 2B a pride Block by shadow (ta karta co si mozeme vybrat dve moznosti bud risknut a utioect z morie alebo ked potiahneme zradu tak sme umreli) a vyberu si 2 moznost tak tam je napisane ze odhali sa dalsia ukolova karta … lenze ked ju otocime znova rovno na 2B tak sa tie karty dost rychlo striedaju a podla mna to nebol zamer autorov… co vy na to ? 🙂

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.