Dolguldurský pán stvůr (ZS 91) je nepřítel ze Základní sady a narazit na něj můžeme hned dvakrát v balíčku karet setkání s názvem Skřeti z Dol Gulduru (s ikonkou skřeta) při hraní scénářů Skrze Temný hvozd, Po proudu Anduiny, Útěk z Dol Gulduru, Putování do Rhosgobelu a Kopce Emyn Muil. Tedy ve všech scénářích Základní sady a skoro v polovině scénářů z prvního cyklu s názvem Stíny Temného hvozdu. Staty na kartě nepřítele jsou úctyhodné: ohrožení 2, útok 3, obrana 1 a životů 5. Má trait Dol Guldur a Skřet, takže můžeme na něj použít i Dýku z Gondolinu (ZS 39), abychom měli o útok +1 větší hodnotu při boji s ním. Jinak zase jeho nepřátelský útok 3 je natolik vysoký, že způsobuje mezi hráči určité obavy, obzvláště když je spojen s jeho povinnou schopností, která mu při útoku přiděluje další stínovou kartu navíc (tj. když je vybrán v kroku 1 řešení útoku nepřátel). S mnoha stínovými kartami třeba Vrrci či Skřeti z Dol Gulduru, které zvyšují hodnoty nepřátelských útoků, bychom téměř nikdy neměli žádnou šanci zaútočit na Pána stvůr, jelikož bychom bránili především své hrdiny, u niž by obrana proti zásahům skřeta nebyla dostatečná. S jeho obranou 1 a 5 životy bychom museli vyřešit celkem 1+5 poškození, abychom Pána stvůr nějak vůbec zneškodnili. Používáme-li balíček zaměřený na boj, nemělo by to být příliš obtížné. Nicméně možná budete chtít neutralizovat jeho mírnou hrozbu 2 v oblasti odhalení několika možnými prostředky a jednoduše se mu tak vyhnout, dokud nebudete dostatečně připraveni se  s ním střetnout nebo pokud nedosáhnete poměrně vysoké úrovně jeho angažmá ve hře 35. Co se týče stínového efektu, tak kupodivu Pán stvůr nemá žádný. Což sice není neobvyklé, ale přeci jen se čekalo, že nějaký mít bude, když pracuje s odhalením karty stínu navíc. Pro nás jako hráče, že je bez efektu stínu, jenom plus.

Sepsal pro vás Tom Bombadil


Dol Guldur

Pahorek na jihu Temného hvozdu. Původně byl zvaný Amon Lanc – “Holý kopec”, protože jeho vršek nebyl porostlý lesem. Sídlili tam Nandor, ale pod vládou Orophera odešli, protože Oropher nerad viděl vzestup Morie a vliv Galadriel na Laurelindórenan. Kolem roku 1100 Třetího věku se na něm usídlil Sauron, když začal opět nabývat moci, protože Mordor byl zatím střežen Gondorem. Temná pevnost, vybudovaná na vrcholku, dostala jméno Dol Guldur. Roku 2063 přišel do Dol Gulduru tajně Gandalf, aby zjistil, zda se tam skrývá skutečně Sauron. Sauron ustoupil na východ, protože zatím nenabyl dostatečnou moc pro otevřený konflikt a nechtěl být odhalen. Začal tak Ostražitý mír.
2460 se Sauron vrátil do Dol Gulduru a posílil svou moc, Ostražitý mír skončil. V roce 2850 Gandalf vstoupil do Dol Gulduru podruhé, odhalil skutečnou totožnost jeho pána a zároveň našel v kobkách uvězněného trpaslíka Thráina, který mu předal klíč od tajných dveří Ereboru.
Roku 2942 Sauron opustil Dol Guldur a vrací se do Mordoru. 2951 se prohlašuje Pánem a do Dol Gulduru poslal tři nazgûly a ti jej používali jako základnu pro tažení proti národům Rhovanionu. Ve válce o Prsten napadla Dol Guldurská vojska Lothlórien i lesní elfy na severu Temného hvozdu, ale byla poražena. Po skončení války o Prsten byl Dol Guldur pobořen a očištěn od zlého.

Zdroj: ANGRENOST


Originální znění karty v EN:

Dol Guldur Beastmaster
Type: Enemy
Encounter Set: Dol Guldur Orcs
Threat Threshold: 35
Threat Strength: 2 Attack: 3 Defense: 1 Hit Points: 5
Dol Guldur. Orc.
Forced: After Dol Guldur Beastmaster attacks, deal it 1 additional shadow card.

Set: Core Number: 91
Quantity: 2
Illustrator: David Lecossu

 


Sdílej kartu s přáteli !

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.