Je jedna z nových karet v rozšiřovací sadě dobrodružství s názvem HON NA GLUMA, kterou si může hráč vytáhnout během hraní z vlastního balíčku karet ve fázi zdrojů při pátrání po Glumových stopách na březích Anduiny. Jedná se vlastně o kartu DOPLŇKU (Attachment), kterou si hráč se sférou Velení (Leadership) může zakoupit za 1 žeton zdroje ve fázi plánování. Svému nositeli pak tato karta přidává bonus k útoku +1 na jakéhokoliv nepřítele, což se určitě hodí v bojích, kdy je třeba Sauronův přisluhovač plně ozbrojen a vy jej jako hráč se svoji postavou potřebujete co nejdříve porazit, než on dorazí vás. Výhodou této karty je, že jako DOPLNĚK (Attachment) není nijak omezená a hráč, který tuto kartu kontroluje, ji po zaplacení 1 zdroje ze zásoby daného hrdiny může přesunout k jinému hrdinovi, a přitom nemusí mít stejnou sféru vlivu. Nevýhodou, no spíše menším omezením  je, že ji hráč může použít pouze na hrdiny, nikoliv už však na spojenecké postavy. Bohužel se mi nepodařilo nikde zjistit, co vlastně onen Dúnadan na obrázku škrábe nožem na kámen a proč má pak tato značka takový bojový vliv na hrdinu. Ale o tom klidně můžete spekulovat nebo dokonce si to objasnit v záložce Diskuse ve fóru Otázky a odpovědi na této stránce PP LCG.

Sepsal pro vás Gandalf

A co jsou vlastně Dúnadani zač?

Dúnadáni jsou původem lidé, kterým Valar (bohové) darovali ostrov Númenor a prodloužili jejich život. Nejdříve byli Númenorejci, pod vedením Elrondova bratra Elrose (který si na rozdíl od svého bratra vybral život člověka), národ, který žil v míru a často pomáhali národům ve Středozemi. Později se však stávali stále arogantnějšími a začali se u národů Středozemě vydávat za bohy. Čím více záviděli bohům Valinor, tím kratší měli život (původně žili až 500 let a nyní se někteří dožívali jen 100 let). Avšak konečnou zhoubou Númenoru byl Sauron. Sauron se nechal porazit a zajmout, aby byl odvezen na Númenor. Později ho tam začali uctívat a on jim poručil zaútočit na Valinor. Toto byl jediný moment v historii Ardy, kdy zasáhl Eru Ilúvatar do osudu tohoto světa. Zničil Númenorské lodě a téměř úplně odřízl Valinor od zbytku světa. Také potopil Númenor. Samozřejmě ne všichni z Dúnadanů přisluhovali Sauronovi. Skupinka vedená Elendilem a jeho syny Isildurem a Anárionem unikla zkáze Númenoru a podařilo se jim usídlit ve Středozemi, kde vybudovali novou říši Gondor. Potom se Dúnadani spojili s elfy a v Bitvě na Dagorladu a následném obléhání Barad-dûr byl Sauron poražen Isildurem. Dúnadáni se postupně mísili s lidmi a tak ztráceli i zbytky své dlouhověkosti. Velké množství Dúnadanů obývalo pozdější Angmar. Byli však poraženi Pánem nazgûlů a někteří (tzv. černí Dúnadani) se k němu přidali. Poslední bitva byla svedena na Mohylových vrších. Po této ráně už zbyli jen toulaví Dúnadani, kteří si začali říkat Hraničáři. Poslední Dúnadán z Isildurovy linie byl Arathornův syn Aragorn.

Zdroj: wikipedia.cz

Aragorn

Originální znění karty v EN:

Dunedain Mark
Type: Attachment Sphere: Leadership
Cost: 1
Signal.
Attach to a hero.
Attached hero gains +1 ATK.
Action: Pay 1 resource from attached hero’s pool to attach Dunedain Mark to another hero.

Set: THfG Number: 2
Quantity: 3
Illustrator: Joko Mulyono & Lius Lasahido


Sdílej kartu s přáteli !

    3 thoughts on “Dúnadanská značka (HnG 2)”

      1. Díky. Je to sice ze zdroje, ale lépe formulovat to nešlo. Hlavně, že fanoušek má trochu alespoň přehled kdo je to vlastně Dúnaďan 🙂

    1. Možná se snaží tu značku spíše udělat na ten luk či hůl nebo co mu to tam na tom kameni leží. Ale to ví nejspíše jen ten Dúnadan a autor obrázku a to kdo ví jestli…

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.