[RegUserOnly][/RegUserOnly]Durinova zhouba (Durin´s Bane) začíná od přípravy hry v oblasti odhalení a vzhledem k tomu, že jeho odstranění je vlastně cílem celého dobrodružství – scénáře Stín a plamen, budete jej tam mít v průběhu celé hry, dokud vás nerozsápe nebo vy jej neshodíte do bezedné propasti. Základní statistiky má poměrně vysoké (4-6-3), ale s podobnými jste se již jistě setkali. Nepříjemné je, že ve hře je od samého počátku a není příliš času se na něj připravit vzhledem k jeho hodnotě pro střetnutí s hráčem na čísle 1. Kromě toho v jeho arsenálu (balíčku) se nachází dostatek hraček, prostřednictvím kterých se mu mohou tyto hodnoty navyšovat. Další věc, která nepotěší, je celkem 27 životů. Nízká obrana a relativní jednoduchost jeho zranění je vykompenzována novým klíčovým slovem známým již z Pozorovatele ve vodě, a tím je regenerace. Balrog si totiž sám vyhojí 3 zranění každé kolo, takže jeho brzké posekání nemusí nic znamenat, protože jakmile se dostanete pod větší tlak a nestihne jeho zranění alespoň „přiživovat“, budete se dívat, jak se vám přímo před očima jeho rány zase zavírají a žetony zranění z něj odpadávají jeden za druhým, aby před vámi po pár kolech stál bez jediného šrámu. Dalším klíčovým slovem je  nezničitelný (indestructible). Ať už mu dáte jakýkoliv počet zranění, stejně ho nezabijete běžnou cestou a jediný konec mu může připravit lokace Temná jáma v poslední části dobrodružství. Hráči navíc nemohou na Balroga zahrát doplňky, pastmi se zkrátka propálí skrz, ale alespoň na něj fungují všelijaké ostatní triky a nemá imunitu vůči všemu.

Navzdory své nízké hodnotě pro střetnutí s hráčem nemůže pustit oblast odhalení a je považován za nepřítele ve střetnutí s každým hráčem, jehož ohrožení je 1 nebo vyšší, a na každého hráče tak útočí v průběhu fáze boje. Zvláštností tohoto scénáře je redukce ohrožení na 0 na začátku hry, takže pokud nebudete neúspěšní při plnění úkolu v prvním kole, máte od jeho útoků na toto první kolo oddech, ale v dalších kolech už bude každý hráč minimálně jednomu útoku čelit (samozřejmě pokud se mu nepodaří nějak ohrožení snížit zpět a získat tak další krátkou přestávku).

Durinova zhouba je tak zdárně připravena a zhruba tušíme, čemu budeme čelit, takže se pojďme podívat na to, jak hra většinou probíhá. V první části proti sobě máte Balroga a standardně odhalované karty z balíčku střetnutí, odrážíte Balrogovy útoky a navzdory jeho trvalému ohrožení na čísle 4 se snažíte umístit nějaké žetony postupu na kartu úkolu. Pokud máte volné postavy, můžete se pokoušet útoky oplácet, ale Balrog se vám stejně postupně regeneruje, takže pokud nedokážete tato zranění dávat pravidelně a alespoň udržovat to, čeho jste dosud dosáhli, rané útoky nemusí mít později příliš velký význam. Jakmile umístíte 9 žetonů stop, můžete postoupit do další části, žádnou jinou podmínku splnit nemusíte.

Ve druhé části vás překvapivě čeká pozitivní povinný efekt karty úkolu, a to v případě, že vyšlete úkol plnit alespoň jednoho hrdinu. Tehdy se na kartu úkolu umístí 4 žetony postupu vynechávajíc aktivní lokaci, a pokud máte jednoho tohoto hrdinu volného, zdržíte se v této části maximálně 4 kola. Pokud vás zasekne aktivní lokace či příliš mnoho karet v oblasti odhalení, stejně máte šanci se z této části vymotat a dostat se do závěrečné třetí etapy. Pokud se vám navíc povede snížit počet Balrogových zbývajících životů na nulu, postupujete do třetí části rovnou bez ohledu na žetony postupu.

LOTR_LCG_14_Cards_CZ31

Jakmile se vám to podaří, okamžitě přijde Balrogův útok na prvního hráče (na toho tedy bude v dotyčném kole útočit dvakrát) a následně do hry nastoupí zatím stranou mimo hru odložená lokace Temná jáma (Dark Pit). Hráči nemohou vyhrát, dokud je Balrog ve hře, a říkáte si, jak ho tedy odstranit, když má ono klíčové slovo nezničitelný. Právě zde nastupuje Temná jáma, pohled na níž vám vnukl myšlenku na Balrogovo definitivní zničení. Pokud je aktivní lokací, má akci obnovení: můžete vyčerpat X (maximálně 3) své postavy, abyste odhodili X karet z vrchu svého balíčku. Pokud je součet jejich cen větší než zbytek Balrogových životů, je Balrog odhozen ze hry. Tohle je ten jediný způsob, jak ho zničit. Musíte ho mít do té doby pěkně posekaného, aby stačilo málo na jeho doražení, jinak budete muset celý boj podstupovat znovu další kolo. Ideální je samozřejmě Balrog bez životů, abyste se nemuseli ohlížet na ceny karet a měli jistotu, že potácející se monstrum je natolik vyřízené, že by ho do hlubin poslal i sebemenší závan větru.

Sepsal pro vás Libor

GandalfVSBalrog

Gandalf vs Balrog

Morijský balrog

Durinova zhouba je balrog přebývající v dolech Morie v Mlžných horách. Je to dle filmové verze asi šest metrů vysoký démon ohně, vyzbrojen ohnivým bičem a ohnivým mečem. Jeho pravé jméno a jeho raná historie je z velké části neznámá.

Je to Valar a vznikl ještě před stvořením Ardy, do níž později s ostatními Valar přišel a stal seMaiar. V Ardě se přidal k Melkorovi. Po jeho smrti našel skrýš pod Mlžnými horami. Přes pět tisíc let ho nikdo neviděl. Roku 1980 Třetího věku do Morii ovládl král trpaslíků Durin VI., jehož služebníci však kopali příliš chamtivě a příliš hluboko a balroga probudili. Pokusili se s ním bojovat, ale jeho síla byla moc velká. Balrog svrhl Durina z můstku Khazad-dûm a pobil většinu ostatních trpaslíků. Přeživší museli uprchnout, aby zachránili své životy a balrog nabyl přezdívky “Durinova zhouba”.

Kolem roku 2480 Třetího věku začal Sauron realizovat plány na válku a poslal část skřetů a obrů do Mlžných hor. Někteří šli do Morie a s balrogem se, byť nesnadně spojili. Přesto je však mohli Balrog kdykoli napadnout, proto se ho i přes dohodu hodně báli a také říkali mu ghâsh (oheň). Po bitvě u Azanulbizaru roku 2799 Třetího věku, kterou vyhráli nad skřety s Morie trpaslíci, se chtěli do Morie dostat a znovu ji obydlet. Ale Dáin II., zvaný Železná noha, věděl o hrůze, žijící v Morii a prohlásil, že dobít doly je za hranicemi jejich sil.

V roce 2989 Třetího věku kolonizoval Morii trpaslík Balin se svými druhy. Ti o balrogovi nevěděli, ale on na ně nezaútočil. O pět let později byli trpaslíci pobiti skřety a Morie opět upadla do rukou temna. Roku 3019 Třetího věku procházelo přes Morii Společenstvo Prstenu v čele s jiným Maiar, čarodějem Gandalfem. Hobit Pipin upuštěním rachotící kostry trpaslíka do hlubin hor probudil skřety a balroga. Durinova zhouba dohnala devět společníků na můstku Khazad-dûm, kde ho zastavil Gandalf a postavil se mu. Nakonec holí strhl pod balrogem můstek, ale ten ho ohnivým bičem stáhl s sebou do propasti.

Posléze spadli do tak ledového podzemního jezera, že uhasilo balrogův oheň a málem zmrazilo Gandalfovo srdce. Balroga bez ohně nabyl podoby slizké bestie a prchal Nekonečným schodištěm. Gandalf ho následoval pryč z Morie, až na vrchol hory Zirakzigil, kde se balrogovi obnovila většina síly a vrátil oheň. Po úporné dlouhé bitvě Gandalf přemohl balroga a ten se zřítil a roztříštil se o hory. Jeho tělo zemřelo, ale jeho duch stále bloudil do Středozemi navždy, jako se to stane po smrti všech Maiar.

Autoři popisu: Bayy; Soundwave; Dominotaurus; –
Zdroj: POSTAVY.CZ

Balrog ve filmu

Zdroj: YOUTUBE.COM


Originální znění karty v EN:

Durin’s Bane
Type: Enemy
Encounter Set: Shadow and Flame
Threat Threshold: 1
Threat Strength: 4 Attack: 6 Defense: 3 Hit Points: 27
Balrog. Flame. Shadow.
Regenerate 3. Indestructible. Players cannot play attachments on Durin’s Bane.

During’s Bane cannot leave the staging area, is considered to be engaged with each player whose threat is 1 or greater, and attacks each of those players in turn during the combat phase (deal and discard a new shadow card each attack).

Set: SaF Number: 150
Quantity: 1
Illustrator: Magali Villeneuve


Sdílej kartu s přáteli !

    One thought on “Durinova zhouba (SaP 150)”

    1. Vynikající a poutavý článek o jednom pekelném ďáblu z Morie, zabiják teda jak svině. Ještě že Laco natočil tak podrobný návod, že to vypadá jako hračka si s ním pohrát. Už se těším až mi dorazí balíček a poperem se stínem :mrgreen: chacha 👿

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.