Faramir patří mezi známé postavy z Tolkienova příběhu a svého ztvárnění se dočkal i ve filmové trilogii. V základní hře mu je věnována karta spojence ze sféry velení. Patří mezi dražší karty, neboť jeho vyložení do hry stojí plné 4 zdroje, tato cena je ale plně vyvážena jeho statistikami i schopnostmi. Jeho označení zní Gondor, Vznešený a Hraničář. Trait Gondor je nejvíce rozvinut ve třetím cyklu Proti stínu rozšíření spoustou spojenců, karet událostí i vybavení, již nyní ale nachází uplatnění v další kartě ze sféry velení a to kartě Za Gondor! (For Gondor, ZS 22), která zvyšuje všem postavám sílu útoku o +1 a gondorským postavám také hodnotu obrany o +1. Také označení hraničář zatím nenajde uplatnění, ale například v 3.cyklu rozšíření přijde do hry doplněk Hraničářský luk (Ranger Bow, AtS 88), který může být přidělen i spojenci a umožní útočit do zóny odhalení.

Aktuálně nabízí Faramir za poměrně vysokou cenu velmi slušné statistiky, síla vůle 2 je velmi dobrá, útok 1 a obrana 2 mohou být vylepšeny již zmíněnou kartou Za Gondor! a počet životů 3 je taktéž dostačující. Hlavní užitek ale přináší Faramirova zvláštní schopnost. Pokud ho totiž hráč v průběhu hry vyčerpá, je možné zvolit hráče a všechny postavy zvoleného hráče dostanou až do konce fáze bonus +1 k síle vůle. Tato schopnost činí z Faramira velmi silného spojence, výhodou jeho schopnosti je, že bonus může přidat jak postavám hráče, který ho kontroluje, tak postavám jiného hráče, pro kterého může být bonus užitečnější, protože má balíček více zaměřen na průzkum. Faramira navíc lze využít v kombinaci s trpasličím hrdinou Dáinem, který přidává bonus +1 k síle vůle a útoku trpasličím postavám, pokud není vyčerpán. Kombinací těchto dvou postav tak lze dosáhnout velmi dobré výchozí pozice pro úspěšné prozkoumání aktivní lokace a aktuálního úkolu.

Jak jsem zmínil výše, kromě velmi užitečné zvláštní schopnosti, disponuje Faramir i velmi slušnými statistikami a lze ho proto využít i jako obránce, či v kombinaci s již avizovanou událostní kartou Za Gondor! i jako útočníka. V případě, že jsme ho dříve vyčerpali ve fázi výpravy za účelem zvýšení hodnoty síly vůle, můžeme ho znovu připravit využitím události Stále Ostražití (ZS 20) nebo Temná volba (ZS 25). První jmenovaná událost umožňuje zaplacením 1 zdroje znovu připravit jednoho spojence, druhá uvedená událost umožňuje po zaplacení 5 zdrojů připravit všechny postavy ve hře. Opakované využití Faramira nemusí být na škodu, využijeme ho například ve scénáři Mrtvé močály, kde se síla vůle kromě standardního průzkumu využívá také pro ověření útěku Gluma.

Ani vysoká cena nemusí hráče děsit, v budoucnu přijde do hry několik mechanik, které umožní vložit spojence za určitých podmínek do hry zdarma nebo za nižší cenu, a navíc – sféra velení je zaměřena právě na získávání zdrojů a našetření 4 žetonů na standardní vyložení Faramira tak většinou nebude problém, stačí, když bude hráč využívat doplněk Správce Gondoru (ZS 26) nebo hrdinu Theodreda (ZS 2).

Pokud vše shrnu, považuji tuto kartu za velmi silnou a využitelnou prakticky v jakémkoliv balíčku. Postava Faramira navíc inspirovala tvůrce hry natolik, že se v 3.cyklu dočkáme i „hrdinské verze“ tohoto gondorského hraničáře.

Sepsal pro Vás Greyhound

faramir

Setkání půlčíků s Faramirem

Příběh Faramira

Faramir (2983 T.V. – 82 Č.V.) se narodil jako mladší syn gondorského správce Denethora a bratr Boromira, člena Společenstva prstenu. Od svého staršího bratra se lišil, miloval učenost a vzdělání, ale nebyl méně odvážný než Boromir. Naopak, na rozdíl od bratra uspěl ve zkoušce vůle a nechal Froda s prstenem pokračovat na jeho pouti k Osamělé hoře, zatímco Boromir chtěl Frodovi prsten vzít a zahynul.

Denethor vyčítal svému mladšímu synovi Boromiru smrt a zatvrdil se vůči němu. Poslal ho na sebevražednou misi – bránit ruiny Osgiliathu proti mordorskému vojsku vedenému Prstenovými přízraky. Těžce zraněný Faramir se vrátil do Minas Tirith a Denethor ho v záchvatu šílenství chtěl spolu se sebou upálit na hranici v Domě mrtvých. V jeho činu mu zabránil Gandalf, Pipin a gondorský voják Beregond.

Denethor tak upálil pouze sebe. Faramir v Domě uzdravování potkal zraněnou neteř rohanského krále Eówyn. Zamilovali se do sebe, vzal si ji za ženu a po zotavení byl novým králem Gondoru Aragornem jmenován nástupcem svého otce v pozici správce a získal Ithilien. Zemřel v požehnaném věku 118 let.

Zdroj: wikipedia, internet

Faramir_by_BenCurtis

Faramir ve filmové trilogii

Originální znění karty v EN:

Faramir
Type: Ally Sphere: Leadership
Cost: 4
Willpower: 2 Attack: 1 Defense: 2 Hit Points: 3
Gondor. Noble. Ranger.
Action: Exhaust Faramir to choose a player. Each character controlled by that player gets +1 Willpower until the end of the phase.

“He leads now in all perilous ventures. But his life is charmed, or fate spares him for some other end.” – Mablung, Ranger of Ithilien, The Two Towers
Set: Core Number: 14
Quantity: 2
Illustrator: Jeff Himmelman


Sdílej kartu s přáteli !

    6 thoughts on “Faramir (ZS 14)”

    1. SOUTĚŽ

      Výborný spojenec ze sféry velení. Je drahý, je třeba za něj dát 4 zdroje, ale je velmi užitečný. Dokáže o dost zvýšit sílu vůle, díky jeho akci. Jeho vyčerpáním přidáme +1 sílu vůle všem postavám, které kontrolujeme. Také má obranu 2 a 3 životy, díky tomu je také velmi dobrý obránce.

    2. Ahoj, rád bych se zeptal na Akci tohoto spojence. Hraji sám, pokud Faramira vyčerpám, dostává ve fázi vyslání na úkol také +1 bonus, nebo jen ostatní postavy? Děkuji za odpověď.

      1. Ja len doplním, že síce Faramir tiež získa +1 silu vôle, ale je mu to nanič, lebo si ho vyčerpal aby si získal zvýšenie sily vôle. On sám nie je vyslaný plniť úlohu, teda jeho silu vôle si započítať nemôžeš.

    3. Ano, jako jediný hráč si zvolil sám sebe. Tudíž všechny postavy vč. Faramira dle pokynu na kartě dostávají +1 bonus k síle vůle. Je to zatraceně dobrá akce tohoto spojence, která posiluje postavy při plnění úkolu. 🙂

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *