No votes yet.
Please wait...

[RegUserOnly][/RegUserOnly]Hodně o povaze dobrodružství Sedmého podlaží (2.scénář Khazad-Dûm) vypovídá prostý poměr jednotlivých typů karet v balíčku střetnutí. Z celkového počtu 34 karet se jedná o 19 nepřátel, 8 zrad a 7 lokací. Tento scénář je zkrátka jen o boji od začátku do konce, ale jedná se o něco naprosto jiného, než třeba v případě Střetnutí na Skalbalu, viz 2. balíček dobrodružství z prvního cyklu Stíny Temného hvozdu. Nebudete se potýkat se supersilnými monstry, ale nejčastěji budete narážet na takovouto drobotinu, jakou jsou například Gobliní kopiník (Goblin Spearman) a Gobliní šermíř (Goblin Swordsman).

Jedná se o jediný scénář z celého cyklu, kde se dohromady spojí oba sety, ve kterých jsou tito skřeti zastoupeni. V podstatě se jedná o identické karty. Oba je třeba bránit, protože v opačném případě, kdy si jich příliš nevšímáte, dodají si tihle zbabělci odvahu a seknou s o to větší chutí do nechráněných zad. Jejich útočná síla 2 (nebo 3) vyšplhá v případě nebráněného útoku na 4 (nebo 6). Oba mají identický efekt stínu, a to pokud jsou odhaleni jako karta stínu, přidají se jako nový nepřítel do oblasti odhalení. Vzhledem k jejich nízké obraně i počtu životů (oba mají pouhé dva) se jich dá snadno zbavit, ale to musíte mít někoho, kdo se o to postará, protože jak bylo řečeno, bránit se v jejich případě prostě musíte. Jak šermíř, tak kopiník jsou ve svojí sadě celkem pětkrát, takže je budete potkávat poměrně často a zrovna tak často se vám budou nezváni zjevovat jako nový nečekaný nepřítel v oblasti odhalení a zajistí tak neustálý příval nepřátel.

A to je vlastně veškerá mechanika tohoto dobrodružství. Jak jsem říkal, žádný monstrózní nepřítel (až na jednu výjimku), ale neustálý příval těchhle malých potvor, které na vás skáčou zpoza každého rohu. Jste tak nepřáteli doslova obklopeni, hrnou se na vás ze všech stran, vy se nestačíte ani bránit a odrážet jejich útoky, natož abyste se pokoušeli někudy najít cestu z tohoto proklatého podzemí pryč. Autorům se tady skutečně perfektně podařilo vystihnout podstatu celého dobrodružství.

Sepsal pro vás Libor


Šerm

Šerm je technika boje mečem proti jednomu či více protivníkům, kteří mají také meč a nebo jinou zbraň při pěším či jízdním souboji.

Historie a současnost

Historie šermu počíná už ve starověku, v průběhu staletí s postupným technologickým pokrokem. Šerm se vyvíjel v různých zemích jinak a vypracovalo se několik různorodých technik. Mezi největší hybatele šermu na světě patří na prvním místě Evropa a následně Japonsko, Čína a další země, kde se v boji používaly meče. Z původního boje se postupně vypracovaly i moderní sportovní disciplíny. Z evropského stylu boje vznikl sportovní šerm, nazývaný jen obecným slovem šerm. V Japonsku to je především iaidó, které zahrnuje různé druhy japonského šermu, a dále kendó, které je japonským bojovým uměním s mečem a zároveň sportovně bojovou disciplinou. Hlavně v Japonsku se pak původní boj s mečem transformoval do různých bojových umění. Z evropské techniky šermu se nejvíce prosazuje právě sportovní šerm, který je primárně sportovní disciplinou. Kromě toho různé spolky udržují tradici šermu v podobě historického šermu či sportovně bojové disciplíny, která má zkratku HMB a pořádá se v ní mistrovství světa pod zkratkou BotN (Battle of the Nations). K dalším formám šermu moderní doby patří boj s dřevěným mečem v rámci většinou fantasy prostředí – tzv. dřevárny.

Zdroj: WIKIPEDIA

lotr-lcg-threatdial


Originální znění karty v EN:

Goblin Swordsman
Type: Enemy
Encounter Set: Goblins of the Deep
Threat Threshold: 20
Threat Strength: 1 Attack: 3 Defense: 1 Hit Points: 2
Goblin. Orc.
Goblin Swordsman gets +2 [Attack] if its attack is undefended.
Shadow: Add Goblin Swordsman to the staging area.

Set: KD Number: 61
Quantity: 5
Illustrator: Winona Nelson

Sdílej kartu s přáteli !

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.