[RegUserOnly][/RegUserOnly]Goblini patří mezi ty nejzákladnější typy nepřátel z balíčku setkání, které hráč může spolu s pavouky, vrrky, skřety a obry (trolly) vůbec potkat při svých toulkách ve světě karetní hry Pán prstenů LCG. Bez nich by to prostě ani nešlo, jinak by to nebyla ta fantastická Středozem dle tolkienových knih. S gobliny se tedy ve hře setkáte poměrně často v nejrůznějších variacích, ať už se jedná o výše zmiňované Gobliny z Mlžných hor (ZS 111), tak narazíte třeba i na Gobliní sběrače odpadků (HnG 20), Střelce ze zálohy (ZS 83), Gobliního kopitníka (KD 31), Horského goblina (MtR 25) atd. Je jich nepřeberné množství těchto zmutovaných nepřátel, kteří jsou výsledkem strašlivé práce prvního Temného pána Morgotha někdy na počátku hvězdných věků. Vznikli s největší pravděpodobností z Elfů, kteří byli pochytáni Morgothem a pomalým a krutým mučením v hlubokých jamách jeho pevnosti Utumna zkaženi a přeměněni. Tak Morgoth stvořil plemeno skřetů, které bylo parodií Ilúvatarových Prvorozených a skřeti se později elfům stali největšími nepřáteli. S přibývajícími balíčky dobrodružství bude jejich počet ve hře jen přibývat.

Je však potřeba na začátku rozboru karty si udělat jasno! Jelikož někteří nepřátelé v balíčku setkání jsou označováni s traitem Goblin, jiní zase jako Skřet a někteří dokonce oběma slovy, ukažme si – jaký je vlastně rozdíl mezi Goblinem a Skřetem? Tak trochu ve zkratce – Skřeti na rozdíl od jiných temných ras nevypadají všichni stejně. Příslušníci této rasy mohou mít několik různých podob. Jsou velcí, silní, s černou pletí a věnují se především boji. Zatímco Goblini jsou malí a zelení a mají větší inteligenci – mohou se dokonce zabývat magií či alchymií. Též jsou hbití a obratní v boji krátkými zbraněmi. V zásadě jsou oba druhy, ale stejného ražení, a proto jsou na mnoha kartách označovány oběma traity – třeba se jedná o míšenou skupinku těchto ohavných nepřátel?!

Nyní se však pojďme podívat na rozbor karty, kterou najdeme v počtu 3 kopií s krásným pořadovým číslem 111 v základní sadě (CORE) této karetní hry PP LCG. Má ikonku břehů Anduiny, takže si ji namícháme do balíčku setkání při hraní scénářů z 1.cyklu Stíny Temného hvozdu jako v dobrodružství Po proudu Anduiny (tj. v CORE), Hon na Gluma a Střetnutí na Skalbalu. Vlastně jsou to jediní nepřátelé, které pod touto ikonkou břehů v setu najdeme. Úroveň střetnutí (15) je velice nízká, takže jakmile na vás vybafnou z balíčku setkání s největší pravděpodobností, i kdyby jste měli za hrdiny samé hobity či trpaslíky, tak se přes ně prostě neproplížíte. Ještě v tomhle kole se s nimi tedy střetnete. Dávat na ně nějakou kartu doplňku jako Lesní léčka (ZS 69) či využít jinou událost, je na můj vkus myslím zbytečné – jedná se přece jen o slabšího nepřítele, s kterým byste si měli vypořádat jedním či dvěma frky (útoky) a zbytečně byste pak jen přišli o nějakou dobrou kartu v ruce. Jak už to ale povětšinou bývá – první útočí nepřítel, a ten má následující povinný efekt: Poté, co Goblini z Mlžných hor zaútočí, odstraň ze současného úkolu 1 žeton postupu. Myslím, že efekt je celkem jasný a srozumitelný. Goblini nás nečekaně přepadli a my jsme si trochu cvrnkli do kalhot, a tak nám berou trochu toho postupu v naší misi. Pozor, odstraňuje se 1 žeton opravdu jen z karty současného úkolu, nikoliv však z aktivní lokace! Pokud na kartě současného úkolu nemáte ještě pořád nic, tak prostě odstraňujete následkem efektu taky nic. Takže se dá říci, že tento efekt nepřítele není nic v zásadě hrozného.

Pojďme se nyní podívat na staty tohoto zeleného nepřítele – ohrožení 2 (průměr), útok 2 (může být na začátku překvapivý i při následném bojovém bonusu při tažení karty stínu), obrana (nic moc, asi největší slabina), 3 životy (odpovídající vzhledem na typ nepřítele). Goblini z Mlžných hor vás mohou asi nejvíce překvapit jen při líznutí z balíčku setkání ve fázi vyhodnocení výpravy, kdy přidávají do oblasti odhalení další +2 ohrožení navíc a dále při boji, kdy průměrná hodnota útoku může být nebezpečná při tažení nějaké karty stínu, kde je nějaký bojový bonus pro nepřítele (můžete vyrušit třeba kartou Ukvapený úder – ZS 48). Jinak tohoto nepřítele byste se měli v klidu zbavit během 2 kol hraní.

Ještě se podívejme na ilustraci a efekt stínu, který je psaný kurzívou pod čarou s lebkou. Ten je nápodobný jako povinný efekt nepřítele jen s tím rozdílem, že pokud je útok nebráněný, musíte odstranit ze současného úkolu až 3 žetony postupu. To je už opravdu krajně nepříjemné ale ne zase neúmosné. Pokud však ve scénáři postupujete pomalu, jelikož nemáte dostatek síly vůle na postavách, doporučil bych tento stín stornovat – zase třeba přes tu kartu Ukvapený úder (ZS 48). Vlastně ani jinou zatím neznám na rušení efektů stínu.

Ilustrace je na přijatelné úrovni od kreslíře Nikolaye Stoyanova znázorňující  gobliny (vlastně tam jsou jen dva) s loučí pátrající kdesi v temných koutech. Nejspíše u říček stékající do Velké Anduiny.

Jinak karta tohoto nepřítele je taková zahřívačka, která by neměla dělat velké problémy. Goblini z Mlžných hor jsou však typickými nepřáteli, kterých si ve hře Pán prstenů LCG užijete opravdu hodně a jak jsem říkal již na začátku, bez nich by to prostě nešlo! Jsou tradičnými nepřáteli spojenců ve Středozemi.

Sepsal pro vás Gandalf

Skřeti a goblini

O potvorách z Mlžných hor

Skřeti, kteří obývají Mlžné hory, jsou jednoznačně odlišní od ostatních druhů, jsou větší, než je běžné, a dobře se přizpůsobují životu v tunelech pod horami. Do historie přispěli na začátku třetího věku, když sestoupili ze svého pohoří a napadli Isildura, vracejícího se domů z války Posledního spojenectví. Takže jejich vliv na osud Jednoho prstenu, který Isildur nesl, byl velký. Dlouhá staletí po tomto osudovém nájezdu zabil jejich náčelník Azog trpasličího krále Throra, a tak spustil dlouhou válku mezi Trpaslíky a skřety. Po této Válce byla většina skřetů z hor zabita nebo rozprášena, ale jedno ze společenství přežilo pod vedením Azogova syna Bolga. Stále měli ještě svůj part v osudech Středozemě, a ne malý, jelikož díky pronásledování Bilbo Pytlíka a jeho kumpanie byl po téměř 3000 letech nalezen Jediný prsten.

Zdroj: temnozem.wz.cz

Velký skřet

Velký skřet

Velký skřet byl hlava skřetů z jednoho průsmyku v Mlžných horách. Jak už jeho název vypovídá, byl tento skřet poněkud “velký” a taky dost tlustý.

Když se společnost trpaslíků včetně Bilba utábořila v jeskyni v Mlžných horách, byli v noci napadeni a uneseni skřety. Skřeti je odnesli ke svému vůdci: Velkému skřetovi, jak se mu říkalo.
Vůdce poznal Thorina a rozeznal meč Orkrist, se kterým kdysi elfové zabili nesčetně skřetů. Celou sešlost pak chtěl popravit (ve filmu navíc poslal zprávu o přítomnosti Thorina Azogovi). Avšak tento krok už nikdy neuskutečnil; byl totiž zabit Gandalfem, který se v pravou chvíli vrátil a zachránil Bilba s trpaslíky.

Zdroj: POSTAVY.CZ

Video

Goblini z filmu Hobit: Neočekávaná cesta


Originální znění karty v EN:

Misty Mountain Goblins
Type: Enemy
Encounter Set: Journey Down the Anduin
Threat Threshold: 15
Threat Strength: 2 Attack: 2 Defense: 1 Hit Points: 3
Goblin. Orc.
Forced: After Misty Mountain Goblins attacks, remove 1 progress token from the current quest.
Shadow: Remove 1 progress token from the current quest. (3 progress tokens instead if this attack is undefended.)

Set: Core Number: 111
Quantity: 3
Illustrator: Nikolay Stoyanov

 

 


Sdílej kartu s přáteli !

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.