[RegUserOnly][/RegUserOnly]Mrkneme se zase po čase na nějakého nepřítele ze základní sady PP LCG. Protentokrát jsem si vybral nepřítele, jak jinak než z řad skřetů či goblinů, kterých je ve Středozemi požehnaně, kartu Hlídky z Východního zářezu, s kterou se můžeme setkat pouze v balíčku setkání s názvem Stezka Temným hvozdem (tedy CORE – základní sada). Nejedná se o nijak zvlášť těžkého soupeře, jež nemá ani žádný pořádný efekt na kartě, ale jen obecné traity s pojmenováním rasy – tedy Goblin a Skřet. Když se podíváme na cenu střetnutí tohoto nepřítele, vidíme, že je opravdu na stráži a neproklouzne kolem něj ani pes Puňta (který by se náhodou dostal nějakou červí dírou až do Středozemě) :-). Cena střetnutí 5 je opravdu nízká, že ani trpaslíci lezoucí po čtyřech by neunikli jejich zraku a následnému fiknutí ostří zahnutých mečů. Takže je úplně jasné, že s kráčející Hlídkou z Východního zářezu (ZS 97) se tak jako tak střetneme, tedy pokud nevyužijeme z bůhví jakého důvodu kartu z balíčku hráče, která kartu nepřítele zablokuje – třeba Lesní léčka (ZS 69) či dokonce odhazuje ze hry. Tento nepřítel je sice nepatrně silnější než obyčejný skřet z lesa, ale zato se neumí moc bránit. Jeden bod na obranu a dva životy, to je vlastně jen na jedno seknutí. Stačí středně dobrý hrdina (třeba Aragorn – ZS 1) a máte nepřítele již během jednoho kola ze hry venku. Horší je to s tím jeho útokem, kdy má útočnou sílu +3 ( a to nepočítáme bonus možný s otočení karty stínu), tady se opravdu vyplatí bránit třeba Denethorem (ZS 10, obrana=také 3) a na stín použít událost Stihne vás den (NdTh 118, 2 zdroje). Zase takový těžký soupeř to tedy není, takže se stačí s ním vypořádat normálním způsobem – tedy jednoduše bojem. Jediné co by vás mohlo asi trápit je to, že jedno kolo, co byl tento nepřítel vytažen z balíčku setkání, vám zvyšuje úroveň ohrožení v oblasti odhalení až o +3, než se s vámi střetne v boji. Vyplatí se tedy rychle jej zlikvidovat, ať nám hlídka příště raději neleze do cesty.

Ještě si probereme stínový efekt pod čárou z lebky, který říká: Stín: Útočící nepřítel získává +1 do útoku (Pokud je tento útok bez obrany, zvyš si úroveň ohrožení o 3). Tady pozor, není to klasický efekt jako u jiných karet stínu, kdy se přidává +1 k útočící síle nepřítele a pokud je to bez obrany, tak +3. Je to zase o slovíčkaření (hlavně tahle hra PP LCG), takže si čtěte pozorně karty a pravidla, neboť na tom deskové a karetní hry prostě stojí. Zkrátka se tu píše, že máte navýšit nepříteli +1 do útoku tak jako tak a pokud je jeho útok bez obrany, otočit navíc počítadlem ohrožení o 3 stupně nahoru (takže žádné další 3 útočné body nepříteli nepřidáváte).

Pokud si chcete tuto kartu stínu prohlédnout ještě před útokem nepřítele, stačí využít doplňku Temné vědění (ZS 71) na hrdinovi ze sféry vědění. Naopak pokud chcete efekt během již boje zrušit, stačí za 1 zdroj vyložit událost Ukvapený úder (ZS 49), která ruší efekt stínu vyvolaný během boje.

Sepsal pro Vás Gandalf

PATROL

Válka trpaslíků a skřetů

Válka trpaslíků a skřetů se odehrávala v letech 2793-9 T.v.. Byl jeden mocný skřet, sídlil v Morii v Hithaeglir, dávném sídlišti trpaslíků, a tento skřet se jmenoval Azog. A udělal nehezkou věc: Do Morie hrdě vstoupil trpasličí král Thrór, už dost šílený, nekoukal se kolem a rázoval si to vpřed. Azog mu usekl hlavu, napsal na ni své jméno a vyhodil ji ze dveří. To ovšem rozčililo Thrórova syna Thráina II., dokonce tak, že tři dny kvílel a rval si vousy a na závěr prohlásil: “Tohle se nedá strpět!!!” A začal na Vrchovinu svolávat všechny možné trpaslíky. A bylo jich hodně. Od roku 2790-3 přibyli na Vrchovinu trpaslíci z Železných hor a Ered Luin a vyrazili a od Gundabadu po Kosatcovou řeku skřety poráželi a zabíjeli. Pak přišla rozhodující bitva v Azanulbizaru. Skřeti nejprve vedli, ale pak přišli hoši z Železných hor a zvrátili vítězství na svou stranu. Azog stihl zabít krále Náina ze Železných hor, ale jeho syn Dáin II. Železná noha otce pomstil. Tak byli skřeti rozprášeni.

Zdroj: ANGRENOST

BATTLE

Originální znění karty v EN:

East Bight Patrol
Type: Enemy
Encounter Set: Passage Through Mirkwood
Threat Threshold: 5
Threat Strength: 3 Attack: 3 Defense: 1 Hit Points: 2
Goblin. Orc.

Shadow: Attacking enemy gets +1 Attack. (If this attack is undefended also raise your threat by 3.)

Set: Core Number: 97
Quantity: 1
Illustrator: Nikolay Stoyanov


Sdílej kartu s přáteli !

    2 thoughts on “Hlídka z Východního zářezu (ZS 97)”

    1. Skvely clanok ako vzdy…
      Co sa tyka tejto karty: Naozaj lahky super, ktory moze narobit problemy vo velmi skorych zaciatkoch scenara svojou silou ohrozenia (3) alebo utokom (3). Efekt tiena je tiez trosku neprijemy. Inak je to lahucky nepriatel. Nejake problemy mi osobne nikdy nenarobil. 🙂
      Na zaver dodam, ze karta je velmi pekne ilustrovana – mozno jeden z najktajsich nepriatelov v core sete

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.