[RegUserOnly][/RegUserOnly]Haldir, kapitán Lothlórienu chrániaci severnú hranicu lesa, tento región vždy opisoval slovami: „Táto oblasť je zahalená lesom z tmavých jedlí. Stromy tam spolu zápasia a vetvy hnijú a schnú. Uprostred stojí na kamennej výšine Dol Guldur, kde dlho prebýval skrytý nepriateľ…“

Text na karte znie: Putovanie: Prvý hráč musí odhodiť dve náhodné karty z ruky, aby sem hráči mohli cestovať.

Táto lokácia, ktorá je zobrazená aj na obale základnej sady PP LCG je veľmi zradná. A to nielen preto, že vedie k Dol Guldurskej pevnosti, z ktorej sa šíri temnota. Ale hlavne preto, že ak do nej chceme so svojou družinou cestovať, musíme splniť určitú podmienku. Podmienka sa týka riskantného putovania, kde prvý hráč príde o dve náhodné karty z ruky. Často teda (ak sme prvý hráč) stratíme kartu alebo karty, ktoré sme si odkladali na neskoršiu fázu hry z akýchkoľvek dôvodov. Ak teda v sólo hre nutne potrebujeme nasledujúce kolo zahrať určitú kartu, neodporúčam vo fáze cestovania do priesmyku putovať. Naopak ak máme na ruke veľa kariet a teoreticky sa bez niektorých dvoch zaobídeme, nevidím dôvod prečo by sme lokáciu nemali poctiť svojou návštevou. Zbavíme sa tak výšky ohrozenia 3 v oblasti odhalenia, čo nie je najmenšia hodnota. Ďalšia hodnota tejto karty je 2, ktorá predstavuje počet žetónov potrebných na jej preskúmanie. To už väčšinou nebýva pre hráčov žiaden problém a lokácia rýchlo odchádza z hry. Samozrejme na kartu platia klasické obchádzky, pri ktorých nemusíme splniť efekty putovania ako napr. spojenci: Zved od snežnej, Stopár zo severu, Najlepší z jízdmarky (ich akcia); alebo udalosti: Sila vôle, Do skazy a podobne.

Ilustrátorom tejto karty lokácie je Daryl Mandryk, ktorý vlastne ilustroval aj celú krabicu základnej sady tejto hry. Kvalitku jeho tvorby môžete vidieť aj na karte Chytený v pavučine. Inak na karte sú dve kľúčové slová Tvrz a Dol Guldur, ktoré nemajú nejako extra význam pre hru a lokáciu nájdeme v základnom balení v 2 kopiích.

Spísal pre vás Eddard Stark

approach_to_dol_guldary

Dol Guldur

Dol Guldur, v překladu ze sindarštiny hora černé magie, nebo také Amon Lanc je starobylá pevnost v Temném hvozdu. Kdysi bývalo hlavním městem silvanských elfů známé právě jako Amon Lanc, ale když se kolem roku 1000 Třetího věku vrátil Sauron, pevnost zabral a elfy vyhnal, přičemž se z Amon Lanc stal Dol Guldur.

Pozor: Následující část textu může obsahovat vyzrazení děje a osudu postavy!

 

Knižní zpracování

Nekromantova pevnost
Sauron se zde usídlil na stovky let. Temnota se postupně šířila celým Zeleným hvozdem, až mu místní začali říkat Temný. Okolí znalo síly v pevnosti pouze pod pojmem Nekromant, což bylo označení pro lidského čaroděje, schopného oživit mrtvé. Roku 2845 zde byl uvězněn Thráin a byl mu odňat poslední ze sedmi prstenů. Bílá rada se dlouho obávala, že Nekromantem je Sauron, který tam nabíral síly, ale její vůdce, Saruman se snažil veškerým zásahům zabránit. Gandalf ale jejich obavy roku 2850 Třetího věku potvrdil a našel umírajícího Thráina, jenž mu dal mapu a klíč k tajným dveřím Ereboru. Až roku 2941 Třetího věku Bílá rada zakročila, když Saruman konečně souhlasil s útokem. Sauron, jenž ještě nebyl dost silný, aby se jim postavil, pevnost opustil a zamířil do Mordoru. Za deset let sem však poslal tři nazgûly, aby to zde opět převzali.

Válka o Prsten
Ve válce o Prsten nazgûlové s armádami skřetů útočí na Lórien a na Lesní říši, a způsobí velké škody, jenže jsou poraženi. Elfové dobyli Dol Guldur a ten se stal znovu hlavním městem, tentokrát východního Lórienu.

 

Filmové zpracování

Hobit: Neočekávaná cesta (2012)
Radagast si všiml, že Zelený (Temný) hvozd zahalila temnota, a od ptáků se dozvěděl, že pochází z Dol Gulduru. Vydal se tam tedy a byl napaden Černokněžným králem Angmaru, ale ubránil se, zahnal ho a uzmul mu dýku. Následně se ale zjevil Nekromant a Radagast raději uprchl.

Hobit: Šmakova dračí poušť (2013)
V pevnosti se shromažďuje armáda skřetů a vrrků, včetně nazgûlů a obávaného velitele Azoga a jeho syna Bolga. Sauron chce, aby Azog přestal pronásledovat Thorinovu skupinu, proto tím úkolem bledý skřet pověří syna Bolga. Poté, co Gandalf a Radagast ve Vysokých skalách najdou prázdné hroby po nazgûlech, dojde jim přesně, jak se věci mají a vydají se tam. Když stanou před pevností, Gandalf pošle Radagasta za Galadriel a vydá se tam sám. Najde Thráina a spolu pokračují, dokud je nenapadne Azog. Oba nakonec utečou, ale před východem čeká Sauron, zabije Thráina a zajme Gandalfa. Armáda skřetů společně s Azogem vyrazí k Ereboru.

Hobit: Bitva pěti armád (2014)
Bílá rada půjde vysvobodit Gandalfa, přičemž jsou obklíčeni devíti nazgûly a po jakémsi zranění neznámého původu se Galadriel snaží Gandalfovi pomoci. Rada by se měla utkat se Sauronem a vyhnat ho (film ještě nevyšel, informace jsou na základě traileru a knižního příběhu).

Zdroj: POSTAVY.CZ

Video

Záchrana Gandalfa z Dol Gulduru

Zdroj: YOUTUBE.COM


 

Originální znění karty v EN:

Necromancer’s Pass
Type: Location
Encounter Set: Dol Guldur Orcs
Threat Threshold:
Threat Strength: 3 Quest Points: 2
Stronghold. Dol Guldur.
Travel: The first player must discard 2 cards from his hand at random to travel here.

“It is clad in a forest of dark fir, where the trees strive on against another and their branches rot and wither. In the midst upon a stony height stands Dol guldur, where long the hidden Enemy had his dwelling.” – Haldir, The Fellowship of the Ring
Set: Core Number: 94
Quantity: 2
Illustrator: Daryl Mandryk


Sdílej kartu s přáteli !

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.