Pokud jste se úspěšně vymotali z nástrah pelargilských hostinců a nábřeží, můžete se směle pustit do dalšího dobrodružství, které vás tentokrát zavede hluboko do ithilienských lesů. Obecně má tento scénář hodně drtivý nástup, o což se postará lokace Ithilienská cesta, která začíná hru jako aktivní lokace. Její efekt totiž způsobuje, že všichni nepřátelé v oblasti střetnutí mají svoji hodnotu pro kontrolu střetnutí 0, takže není šance, že byste se jim mohli v úvodu vyhnout a alespoň trochu se na střetnutí s nimi připravit. Spojenci, výzbroj či jiné vybavení, na nic není čas a rovnou jdete do střetu. Ono co se taky dá čekat, když pochodujete Ithilienem prostředkem cesty, tam vás nepřátelé přehlédnout nemohou. Navíc nepřátele máte ve hře hned od začátku – jeden Oddíl Jižanů za každého hráče. Tito haradští nepřátelé mají útok i ohrožení vylepšené o 2, pokud je aktuální karta úkolů „bitvou“ (což je), takže přestát jejich útoky není nic jednoduchého, protože od samého začátku útočí za 5. Oni a každý další nepřítel, který bude odhalen v prvním kole, na vás bez váhání skočí, takže úvodní kolo je hodně náročnou zátěžovou zkouškou. Již zaznělo, že první karta úkolu má klíčové slovo „bitva“, tudíž jakýkoliv pokrok hodláte udělat, musíte jej dosáhnout prostřednictvím zbraní, tedy hodnotou útoku namísto síly vůle.

Už jsme si řekli  v recenzi Do Ithilienu, že Celador je pro pokračování dobrodružství důležitou postavou. Udržet jej ve hře je poměrně složité, protože při útocích za hodnotu 5 od Oddílu Jižanů a při plnění úkolu prostřednictvím útoku se jeho reakce spustí vcelku snadno. Pokud se nakonec dokážete první „bitvou“ prokousat a Celador je na vaší straně, může vás odvést po tajných stezkách do Cair Andros a zcela vynecháváte etapu 2. Pokud Celador hrdinně padl, jste zatlačeni nečekanou přesilou haradských a musíte se zoufale bránit drtivým úderům během jejich protiútoku. V této části scénáře se poprvé setkáváte s klíčovým slovem „obležení“, kdy pokrok scénářem představuje vaše obrana a započítává se pro plnění úkolu namísto síly vůle. K tomu má samotný úkol Lukostřelbu X (X je počet hráčů), kdy každé kolo musíte mezi svoje postavy dle svého výběru distribuovat X zranění. Zranění se tak množí a obrana je skutečně přetížená, protože ji potřebujete jak na odolávání útokům nepřátel, tak pro postup scénářem. Pokud tuto etapu udoláte a obstojíte proti hordám nepřátel, nevydáváte se křivolakými stezkami Ithilienu, ale směřujete co nejpřímější cestou ke Cair Androsu (vynecháváte etapu 3 a jdete rovnou do čtyřky).

Pozor, ona ale ani třetí etapa není ničím odpočinkovým. Nejedná se ani o bitvu, ani o obležení, takže plnění úkolu má standardní pravidla, ale karta úkolu zakazuje střetnout se s nepřáteli dobrovolně i povinně, zkátka nekonají se žádné kontroly a nepřátelé se hromadí v oblasti střetnutí. Touto částí to chce opravdu proletět, protože při pomalém postupu se může nahromadit tolik nepřátel, že jejich úder ve čtvrté části by mohl být opravdu zdrcující. Ať už jste šli po tajné cestě nebo se potýkali s plnou silou Jižanů, nakonec (doufejte) dosáhnete ostrovní pevnosti Cair Andros, kde vše vyvrcholí v závěrečném střetu. Na pevnost se totiž valí hordy nepřátel a hrozí, že zůstanete odříznuti venku i se svitkem, pro jehož doručení jste již tolik vytrpěli. V tuto chvíli začíná závod s časem. Jakmile se ohrožení alespoň jednoho hráče dostane na hranice 37 a vyšší, standardní karta úkolu se mění v obležení, protože nepřátelé očividně dosáhli hradeb. 37 není nijak nízké číslo, ale v tomto scénáři se blíží závratně rychle, protože karta čtvrtého úkolu povinně navyšuje ohrožení každého hráče o dva bonusové body na konci kola, takže se musíte v každém kole vypořádat s celkovým navýšením hned o tři body. A nezbývá, než doufat, že máte ještě dost sil se do pevnosti dostat a ubránit se dotírajícím divochům.

Sepsal pro vás Libor


Haradští

Lidé obývající suché pouště Haradu. Není to jeden národ; jako je slovo Slované nadřazené slovům Čechové nebo třeba Srbové, tak je slovo Haradští nadřazené pro spoustu sice sobě podobných, ale přece odlišných národů, které Gondořané nikdy nerozlišovali. To stejné platilo pro Východňany. Nejpravděpodobnější je, že co oáza, to nějaké království. Jasné však je, že byli od pradávna nepřáteli Gondoru, protože jejich přirozená nenávist k těm, kteří mají lesy, louky a pole a ne jenom věčnou poušť, byla podněcována Sauronem a Černými Númenorejci, kteří dlouho ovládali Blízký Harad. Dálný Harad žil podle haradských tradic nerušen věcmi ze severu, leda tak Sauron pro ně cosi znamenal.

Ve Čtvrtém věku byli Haradští podmaněni Gondorem.

Zdroj: ANGRENOST

 


Originální znění karty v EN:

Southron Company
Type: Enemy
Encounter Set: Into Ithilien
Threat Threshold: 34
Threat Strength: 1 Attack: 3 Defense: 1 Hit Points: 5
Harad.
Southron Company gets +2 [Threat] and +2 [Attack] while the current quest card has the battle or siege keyword.
Shadow: Attacking enemy gets +1 [Attack]. (+2 [Attack] instead if the current quest card has a keyword.)

Set: HON Number: 27
Quantity: 4
Illustrator: Ignacio Bazan Lazcano


Sdílej kartu s přáteli !

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.