Celý scénář Stín a plamen (6. balíček 2.cyklu Trpasluj) se točí kolem vašeho finálního souboje s Durinovou zhoubou a je vlastně vyvrcholením celého šestidílného putování k Morii a skrze její tunely. Balrog tak představuje největší oříšek, s jakým se nejspíš budete v tomto cyklu potýkat, přestože Pozorovatel a Bezejmenné věci také nebyly žádnou procházkou růžovým sadem.

Durinova zhouba (Durin´s Bane) začíná od přípravy hry v oblasti odhalení a vzhledem k tomu, že jeho odstranění je vlastně cílem celého dobrodružství, budete jej tam mít v průběhu celé hry, dokud vás nerozsápe nebo vy jej neshodíte do bezedné propasti. Základní statistiky má poměrně vysoké (4-6-3), ale s podobnými jste se již jistě setkali. Nepříjemné je, že ve hře je od samého počátku a není příliš času se na něj připravit vzhledem k jeho hodnotě pro střetnutí s hráčem na čísle 1. Kromě toho v jeho arsenálu (balíčku) se nachází dostatek hraček, prostřednictvím kterých se mu mohou tyto hodnoty navyšovat. Další věc, která nepotěší, je celkem 27 životů. Nízká obrana a relativní jednoduchost jeho zranění je vykompenzována novým klíčovým slovem známým již z balíčku dobrodružství Pozorovatel ve vodě, a tím je regenerace. Balrog si totiž sám vyhojí 3 zranění každé kolo, takže jeho brzké posekání nemusí nic znamenat, protože jakmile se dostanete pod větší tlak a nestihne jeho zranění alespoň „přiživovat“, budete se dívat, jak se vám přímo před očima jeho rány zase zavírají a žetony zranění z něj odpadávají jeden za druhým, aby před vámi po pár kolech stál bez jediného šrámu. Dalším klíčovým slovem je  nezničitelný (indestructible). Ať už mu dáte jakýkoliv počet zranění, stejně ho nezabijete běžnou cestou a jediný konec mu může připravit lokace Temná jáma v poslední části dobrodružství. Hráči navíc nemohou na Balroga zahrát doplňky, pastmi se zkrátka propálí skrz, ale alespoň na něj fungují všelijaké ostatní triky a nemá imunitu vůči všemu.

Než jej však shodíte do bezedné propasti, seznamte se s kartami zrad, které na vás během boje tento plamenný démon vytasí.

Jedním typem zrad jsou zrady, které se mění na doplňky, kterých se Balrog milerád chopí a které navyšují jeho statistiky. Máme zde třeba Důtku s mnoha řemínky (Many Thonged Whip) a Ohnivý meč (Fiery Sword), z nichž jeden navyšuje Balrogovu útočnou sílu o 3 a druhý vás nutí zahazovat jednu kartu z ruky po každém jeho útoku. Oba doplňky mají typ unikátní zbraň, takže na ně bohužel nepůsobí standardní protizbraně jako proti okolnostem. Okolností však je velmi zákeřná zrada Protizaklínání (Counter-spell), která se také připojí na Balroga s textem, když některý hráč zahraje událost, odhoďte vrchní kartu z balíčku setkání. Pokud je takto odhozená karta zrada, efekt události je zrušen. Hráč, který ji zahrál, musí odhodit všechny karty z ruky, a následně odhodit i Protizaklínání. Nejenže zásadní věci, které jste si na Balroga naplánovaly, nefungují, ale ještě přicházíte o úplně vše, co máte na ruce. Tahle karta si rozhodně zaslouží nejvyšší pozornost a v případě možnosti okamžité zrušení či odstranění trpaslíkem – Kovkopem z Železných hor.

Více v moji recenzi na tomto blogu.

Sepsal pro vás Libor

GandalfVSBalrog

Gandalf vs Balrog

Morijský balrog

Durinova zhouba je balrog přebývající v dolech Morie v Mlžných horách. Je to dle filmové verze asi šest metrů vysoký démon ohně, vyzbrojen ohnivým bičem a ohnivým mečem. Jeho pravé jméno a jeho raná historie je z velké části neznámá.

Je to Valar a vznikl ještě před stvořením Ardy, do níž později s ostatními Valar přišel a stal seMaiar. V Ardě se přidal k Melkorovi. Po jeho smrti našel skrýš pod Mlžnými horami. Přes pět tisíc let ho nikdo neviděl. Roku 1980 Třetího věku do Morii ovládl král trpaslíků Durin VI., jehož služebníci však kopali příliš chamtivě a příliš hluboko a balroga probudili. Pokusili se s ním bojovat, ale jeho síla byla moc velká. Balrog svrhl Durina z můstku Khazad-dûm a pobil většinu ostatních trpaslíků. Přeživší museli uprchnout, aby zachránili své životy a balrog nabyl přezdívky “Durinova zhouba”.

Kolem roku 2480 Třetího věku začal Sauron realizovat plány na válku a poslal část skřetů a obrů do Mlžných hor. Někteří šli do Morie a s balrogem se, byť nesnadně spojili. Přesto je však mohli Balrog kdykoli napadnout, proto se ho i přes dohodu hodně báli a také říkali mu ghâsh (oheň). Po bitvě u Azanulbizaru roku 2799 Třetího věku, kterou vyhráli nad skřety s Morie trpaslíci, se chtěli do Morie dostat a znovu ji obydlet. Ale Dáin II., zvaný Železná noha, věděl o hrůze, žijící v Morii a prohlásil, že dobít doly je za hranicemi jejich sil.

V roce 2989 Třetího věku kolonizoval Morii trpaslík Balin se svými druhy. Ti o balrogovi nevěděli, ale on na ně nezaútočil. O pět let později byli trpaslíci pobiti skřety a Morie opět upadla do rukou temna. Roku 3019 Třetího věku procházelo přes Morii Společenstvo Prstenu v čele s jiným Maiar, čarodějem Gandalfem. Hobit Pipin upuštěním rachotící kostry trpaslíka do hlubin hor probudil skřety a balroga. Durinova zhouba dohnala devět společníků na můstku Khazad-dûm, kde ho zastavil Gandalf a postavil se mu. Nakonec holí strhl pod balrogem můstek, ale ten ho ohnivým bičem stáhl s sebou do propasti.

Posléze spadli do tak ledového podzemního jezera, že uhasilo balrogův oheň a málem zmrazilo Gandalfovo srdce. Balroga bez ohně nabyl podoby slizké bestie a prchal Nekonečným schodištěm. Gandalf ho následoval pryč z Morie, až na vrchol hory Zirakzigil, kde se balrogovi obnovila většina síly a vrátil oheň. Po úporné dlouhé bitvě Gandalf přemohl balroga a ten se zřítil a roztříštil se o hory. Jeho tělo zemřelo, ale jeho duch stále bloudil do Středozemi navždy, jako se to stane po smrti všech Maiar.

Autoři popisu: Bayy; Soundwave; Dominotaurus; –
Zdroj: POSTAVY.CZ

Balrog vs Gandalf ve filmu

Zdroj: YOUTUBE.COM


Originální znění karty v EN:

Fiery Sword
Type: Treachery
Encounter Set: Shadow and Flame
Weapon. Flame.
When Revealed: Attach Fiery Sword to Durin’s Bane as a Weapon attachment with the text: “Attached enemy gets +3 [Attack].”

In its right hand was a blade like a stabbing tongue of fire… – The Fellowship of the Ring
Set: SaF Number: 152
Quantity: 2
Illustrator: Timo Karhula

Sdílej kartu s přáteli !

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.