[RegUserOnly][/RegUserOnly]Sekera z Trpasluje (v orig. Dwarrowdelf Axe) je jedním z tématických doplňků, které najdeme v 2. rozšíření karetní hry Pán prstenů LCG s názvem Khazad-dȗm. Vstup tohoto taktického doplňku do hry je podmíněn v tomto případě vyložením této karty pouze na trpasličí charakter. Má tak ztížený vstup do hry a často je to vyváženo tím, že v rámci daného titulu (v našem případě trpaslíkem) může být jeho efekt posílen synergií dalších karet k tomuto titulu. Kromě toho má ještě připsané slovo Omezení (Restricted), které umožňuje pouze na jeden charakter tedy trpaslíka navěšet maximálně dvě sekery nebo jiné limitující doplňky. Nicméně je nejspíše určitě faktem, že ani trpaslíci asi třetí ruku nemají, tak k tomu přistupme jako k tématicky sympatickému omezení (tedy dle logiky).

Omezení doplňku na specifický charakter používají tvůrci hry ještě jiným způsobem. U karetní hry Pán prstenů LCG je sympatické, že nové karty, které přichází do hry, netrpí (většinou) neduhem přesílených karet. Tedy často do balíčku, který zrovna stavíte, vložíte i karty ze základního setu. Omezení na „tématický doplněk“ tak pomáhá udržet cardpool vyrovnaný a nežene tvůrce do vymýšlení stále silnějších karet, které udělají z původních karet z dřívějších cyklů nepotřebný balast. Tématické omezení se v dalších cyklech začne projevovat i na kartách událostí.

První z efektů karty je klasický přírůstek hodnoty. V tomto případě je posílena hodnota útoku o sílu 1. To se hodí vždy, ale rozhodně zajímavější efekt je ten druhý:

Reakce: Poté, co postava s doplňkem zaútočí, uděl bránícímu se nepříteli 1 poškození.

Tedy pokud charakter (v našem případě pouze trpaslíka) s tímto taktickým doplňkem pošlete do útoku, tak nepřítel bez ohledu na jeho hodnotu obrany dostane jedno zranění. Díky slovu Omezení nelze použít všechny tři kopie na jeden charakter, ale můžete využít pouze dvě (jak již bylo zmíněno výše).

Tento efekt je velice podobný reakci spojence Gondorský kopiník (Gondorian Spearman). Ten uděluje zranění bez ohledu na obranu nepřítele ve fázi deklarování obránce (tedy při obraně). Výhod tohoto spojence oproti Sekeře z Trpasluje je hned několik. Můžete udolat nepřítele již ve fázi obrany a tím pak ve fázi útoku nemusíte využít další charakter. Další jasnou výhodou je, že jde o spojence, kterého můžete zahrát kdykoliv a není omezený žádnou podmínkou pro vstup do hry.

Nicméně Sekera z Trpasluje je určitě vhodný doplněk z trpasličího balíčku. Schopnost udělovat zranění bez ohledu na obranu je nedocenitelná věc a určitě se šikne do boje. Nelze tedy než tuto kartu ohodnotit jako klenot, který vám pomůže si prosekat cestu až k úspěšnému zakončení dobrodružství.

Sepsal pro vás tarnow

Poraněný trpaslík

Trpasluj

Trpasličí říše v Mlžných horách, pod trojicí hor: Caradhras (Barazinbar), Celebdil (Ziragzigil) a Fanuidhol (Bundušathur). Khazad-dûm bylo největší, nejslavnější a nejbohatší z království trpaslíků ve Středozemi. Bylo založeno nejstarším ze sedmi Otců trpaslíků, Durinem Nesmrtelným. Právě zde se nacházel nejcennější kov, mithril. Nejstarší části se nacházely na východě, kde byla také Hlavní brána ve velkém údolí Azanulbizar. Několik sálů za branou bylo od zbytku podzemí odděleno ohromnou propastí, přes kterou vedl jen jediný můstek. Dál se rozkládaly ohromné sály a dlouhé chodby hluboko pod horami. Později trpaslíci prokopali chodby až na druhou stranu hor, kde vytvořili západní bránu.

Obyvatelstvo Khazad-dûm se hodně rozšířilo na začátku Druhého slunečního věku, po zkáze Beleriandu, kdy sem přicházeli trpaslíci ze zničených královstvíNogrod a Belegost. Když byla na západ od Mlžných hor roku 750 D.v. založena elfská země Eregion, trpaslíci navázali s elfy přátelství, z kterého měly prospěch obě strany. Avšak když Sauron přišel se svými vojsky do Eriadoru, aby zničil Eregion a získal prsteny moci, roku 1697 D.v. se brány Khazad-dûm zavřely a trpaslíci již otevřeně nevycházeli. To je také ochránilo před zničením, které postihlo postihlo Eregion. Od té začali ostatní Khazad-dûm nazývat Moria – “černá propast”.

Dlouho potom žili trpaslíci v Khazad-dûm a rozšiřovali své bohatství a kutali stále hlouběji. To se jim však stalo osudným. Roku 1980 T.v. kutali hluboko pod Caradhrasem a tak vypustili z vězení jednoho z balrogů, který brzy nato zabil jejich krále Durina VI.. Trpaslíci neměli šanci se proti němu ubránit, a když o rok později zabil Durinova syna Náina, uprchli na sever, kde založili nově království Erebor. Do opuštěných síní Morie se rychle nastěhovali skřeti a stalo se z ní děsivé místo, kam se každý bál vkročit.

Když byl o několik století později Erebor vypleněn drakem, král Thrórbloudil se svými lidmi bez domova. Toužil však vidět starou trpasličí říši Khazad-dûm a tak se tam roku 2790 jen se svým starým přítelem Náremvydal. Skřeti však Thróra zabili a vysmáli se trpaslíkům. Poté, co se to od Nára dozvěděl Thrórův syn Thráin II., rozhodl se, že se musí pomstít, a tak začala v roce 2793 Válka trpaslíků a skřetů. Na pomoc Thráinovi přišli trpaslíci z celé Středozemě, protože potupa Thróra, hlavy Durinova rodu, rozzuřila všechny trpaslíky a vyvolala v nich touhu po pomstě skřetům. Bojovalo se dlouho, až byly všechny skřetí pevnosti v Mlžných horách zničeny, a trpasličí vojsko přišlo do Azanulbizaru, kde před branami Morie svedlo vítěznou bitvu se skřety. Tím byla Moria na nějakou dobu osvobozena od většiny skřetů, avšak trpaslíci se báli vstoupit dovnitř, protože v podzemí stále byl hrozný balrog.
Uplynulo mnoho let a roku 2989 přišel do Khazad-dûm odvážný trpaslík Balin, Thráinův příbuzný, se svou družinou. Prohlásil se Pánem Morie a nějakou dobu se mu dařilo, ale nakonec všichni zahynuli a trpasličí kolonie roku 2994 zanikla.

V roce 3019 vstoupilo do Morie Společenstvo Prstenu pod vedením čaroděje Gandalfa. Ten se pak také nakonec střetnul s balrogem na můstku u Východní brány. Po dlouhém souboji byl balrog poražen a síně Khazad-dûm byly tak konečně zbaveny tyrana, který děsil více než tisíc let. Jestli se potom našli trpaslíci, kteří by chtěli obnovit slávu Khazad-dûm, není známo.

Zdroj: ANGRENOST

Poučné video

Jak se vyrábí Gimliho sekera?

Zdroj: YOUTUBE


Originální znění karty v EN:

Dwarrowdelf Axe
Type: Attachment Sphere: Tactics
Cost: 1
Item. Weapon.
Attach to a Dwarf character. Restricted.
Attached character gets +1 [Attack].
Response: After attached character attacks, deal 1 damage to the defending enemy.

“We make good armour and keen swords, but we cannot again make mail or blade to match those that were made before the dragon came.” – Gloin, The Fellowship of the Ring
Set: KD Number: 7
Quantity: 3
Illustrator: Carolina Eade


Sdílej kartu s přáteli !

    One thought on “Sekera z Trpasluje (K-D 7)”

    1. Ja by som k tomu doplnil ze ak nejaka karta ma reakciu co sa tyka zabitia nepriatela priamo utokom (napr. Foe-hammer z The Hobbit: Over Hill and Under Hill), tak ten nepriatel nesmie byt zabity reakciou tej sekery, ale priamo utokom, inak sa ta reakcia neda pouzit.

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *