No votes yet.
Please wait...

Scénář Oblehání Cair Andros se vyznačuje opravdu vysokou koncentrací extrémně složitých nepřátel. Jednu skupinu tvoří skupina haradských, které jste nedokázali zastavit v lesích za řekou a o nichž byla řeč již v recenzi příslušného scénáře Do Ithlienu. Kromě haradských najdeme ještě několik skupin nepřátel, z nichž se každá specializuje na jiný styl boje a vaši situaci komplikuje jiným způsobem. Poprvé se setkáváme se setem skřetů, jejichž síla spočívá v množství karet stínu jim přidělených. Skřetí žhář (Orc Arsonist) dá kartu stínu každému nepříteli, který je právě navázán na hráče, se kterým se právě ocitl ve střetnutí, a Skřetí chátra (Orc Rabble) dostává bonus +2 do konce fáze, jakmile je jim přidělena karta stínu. Všimněte si i jejich vlastních efektů stínu, kdy žhář zvýší sílu útoku o 1 a přidělí novou kartu stínu. A chátra dá útočníkovi kartu stínu dokonce za každého hráče ve hře. Nejsou přitom jedinými kartami s podobným trikem v rukávu, takže i zdánlivě nevinní nepřátelé mohou jedním útokem srazit do prachu i toho největšího hrdinu typu Beregonda se zbrojí a vším možným vybavením. Není úplně nereálné, že nějaký nepřítel útočí třeba se třemi nebo čtyřmi kartami stínu, což je velká zákeřnost. Podobně tak nemůžete tušit, když necháváte někoho projít nebráněný útok, kolik zranění nakonec ve finále dá vašemu opevnění.

Sepsal pro vás Libor

Skřeti

První ze skřetů jsou lidé a nejmenší z Maiar pochytaní Melkorem, jenž jejich cestu ke skřetům započal, ale byl to Sauron, kdo z nich vytvořil obrovské černé armády. V Prvním věku sloužili Morgothovi (a Sauronovi, Gothmogovi, Glaurungovi) v dalších věcích sloužili Sauronovi nebo nazgûlům, později také Sarumanovi. Sauron nakonec nad nimi dosáhl nejlepší loajality a koordinace, navíc vytvořil Uruk-hai, schopní bojovat i s “královskými” a elfy. Každého, komu sloužili, ale zároveň nenáviděli. Pokud zrovna neměli pána, který by je ovládal, skrývali se někde v horách, kde si budovali podzemní tunely, přepadali pocestné a občas podnikali loupeživé výpady proti jiným národům. K tomuto účelu se občas spojovali s vrrky. Ve Třetím věku skrz naskrz prolezli Hithaeglir a Ered Mithrin. Pokusili se proniknout i na jih do Ered Nimrais, díky statečnosti Rohirů se tam ale nikdy natrvalo neusadili. Jejich počty byly značně sníženy ve Válce trpaslíků a skřetů a později v bitvě Pěti armád, ale vždy se znovu rozmnožili pod Sauronovým dohledem. Ve Čtvrtém věku ti, co zbyli, utekli na východ a už se nevrátili.

Zdroj: ANGRENOST


Originální znění karty v EN:

Orc Arsonist
Type: Enemy
Encounter Set: Ravaging Orcs
Threat Threshold: 30
Threat Strength: 3 Attack: 3 Defense: 2 Hit Points: 3
Mordor. Orc.
Forced: When Orc Arsonist engages a player, deal 1 shadow card to each enemy engaged with that player.
Shadow: Attacking enemy gets +1 [Attack]. Deal it another shadow card.

Set: HON Number: 63
Quantity: 3
Illustrator: David Kegg

5.4 (60%) 10 hodnocení

Sdílej kartu s přáteli !

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *