Hon na Gluma vás zavedl na jih do kopců Emyn Muil, kde ale jeho stopa vychladla. Není však pochyb, že se skrývá někde v této oblasti, a tak ji musíte celou pečlivě prohledat.

Nemnozí nepřátelé a zrady jsou s lokacemi ve scénáři Kopce Emyn Muil (balíček dobrodružství prvního cyklu – Stíny Temného hvozdu) nějakým způsobem spjaté, ať již přidělováním zranění postavám na průzkumu nebo odstraňováním žetonů postupu z aktivní lokace a jejím návratem do oblasti odhalení. Cílem je vás hlavně zdržet, zkomplikovat vám postup a oblast odhalení maximálně zahustit. Jediným novým nepřítelem jsou Skřetí zloději koní (Orc Horse Thieves), vcelku nevinní zlodějíčkové, jejichž síla roste právě s množícími se lokacemi v oblasti odhalení. Staty mají poměrně vysoké, jsou velmi odolní – 6 životů se dá srovnávat s nějakým zlobrem, a mají poměrně nepříjemný efekt Zatracení, který vám otočí počítadlem ohrožení o 2 políčka nahoru k nebezpečné 50. Ještě že ten stínový efekt nemají žádný, i když jinak si bojů až na vzácné okamžiky příliš moc neužijete a dobrodružství Kopce Emyn Muil se tak změní ve vcelku náročné počítání vaší vůle proti míře ohrožení a přesouvání žetonů mezi lokacemi. Nepříjemným jevem celého dobrodružství tak může být stav, kdy máte vše pevně pod kontrolou a jediné, na co ještě čekáte, je další lokace, protože vám stále chybí dva nebo tři body k dosažení dvacítkové mety. Lehce je tento problém řešen Povinným efektem karty úkolu, kdy pokud není ve hře žádná lokace, získává první zrada v každém kole nápor. Tím se čekání na patřičnou obodovanou kartu může lehce zkrátit, ale i tak se poměrně často stává, že poslední kola jsou vlastně jen nepříliš zábavným přivoláváním konce.

Sepsal pro vás Libor


Koně

Koně byla zvířata která pro jízdu a přepravu věcí používali elfové a lidé (a dokonce i Ainur, když na sebe vzali podobu Ilúvatarových dětí) v průběhu věků. Menší rasy (trpaslíci a hobiti) však dávaly přednost poníkům. Koně jen málokdy používali jiní služebníci Temného pána než lidé, výjimkou se stali nazgûlové (sami původně lidé), kteří jezdili na černých koních.

Mezi nejznámější patří Oromeho kůň Nahar, Fingolfinův Rochallor, Eorlův Felaróf a Gandalfův Stínovlas.

Tak jako jiná zvířata obývali koně Středozem odedávna. První je jako jezdec zmiňován Oromë a jeho lid, kteří se rádi na koních projížděli po Středozemi i poté, co Valar přesídlili do Amanu, a lovili Melkorovy stvůry. Právě díky tomu poprvé Oromë narazil na elfy u Cuiviénenu.

Nevíme, jestli elfové, kteří ve Středozemi zůstali (Avari, Nandor a Sindar), zkrotili koně a ovládali jezdectví. Elfové žijící v Amanu však na koních jezdili. Především Celegorm se stal přítelem Oromeho a často s ním vyjížděl, a také Aredhel byla dobrá jezdkyně a ráda jezdila s Fëanorovými syny na lov do lesů. A tak se při Útěku Noldor malá skupina koní z Valinoru dostala do Středozemě. Během prvního věku se brzy rozmnožili na velké zelené pláni Ard-galen a z jejich potomstva vzešla ta nejlepší plemena koní ve Středozemi – především komoňstvo.

Po spálení Ard-galenu při Dagor Bragollach velká část elfských koní na pláni zahynula i se svými jezdci. Část jich elfové pravděpodobně vzali při ústupu na jih, ale zdá se že někteří divoce žijící koně valinorskkého rodu museli uniknout na východ, protože mnohem později, ve Třetím věku, se tito výjimeční koně opět objevují v historii na severu Rhovanionu, kde je zkrotili Seveřané z Éothéodu. Z této rasy pocházel kůň Felaróf, který zabil Léoda a nechal se zkrotit Eorlem Mladým a jeho potomci se pak nazývali komoňstvo a byli to koně králů Rohanu. Z nich na samém konci Třetího věku vzešel i další výjimečný kůň, Stínovlas.

Zdroj: ANGRENOST


Originální znění karty v EN:

Orc Horse Thieves
Type: Enemy
Encounter Set: The Hills of Emyn Muil
Threat Threshold: 35
Threat Strength: 3 Attack: 1 Defense: 2 Hit Points: 6
Mordor. Orc.
Doomed 2.
Orc Horse Thieves get +1 ATK for each location in the staging area.

Set: THoEM Number: 94
Quantity: 3
Illustrator: Brian Valenzuela


Sdílej kartu s přáteli !

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *