[RegUserOnly][/RegUserOnly]Stará lesní cesta (v originále Old Forest Road) je nejspíše první z lokací, kterou jako začínající hráči karetní hry Pán prstenů LCG vlastně navštívíme. Je totiž základem prvotního rozestavění karet v oblasti odhalení na základě úlohy daného scénáře; a to konkrétně u prvního dobrodružství ze základní sady s názvem Průchod Temným hvozdem, kdy první hráč na základě karty úkolu (scénáře) 1A – Mouchy a Pavouci dle instrukce Rozestavění napsané ve scénáři umístí do oblasti odhalení 1 kartu Lesního pavouka a 1 kartu probírané lokace Stará lesní cesta (v balíku setkání je ve 2 kopiích, takže je možné, že ji ještě jednou navštívíme), a pak balíček setkání pořádně zamícháme. Když se na kartu lokace pořádně podíváme, nevidíme nic jiného, než co podle názvu očekávat – tedy vyšlapanou pěšinu uprostřed jakéhosi lesa (je jasné, že se jedná o Mirkwood tedy Temný hvozd ne?!). Spolu s lokací Začarovaný potok (ZS 95), kterou mimochodem ilustroval stejný kreslíř Ben Zweifel, jde vlastně asi o jedny z nejznámějších lokací v Temném hvozdu, jež budou znát nejenom pilní a všímaví čtenáři Tolkienovy prvotiny – tedy Hobita aneb Cesta tam a zase zpátky. I ve filmu jsme je mohly vidět, přesně ve druhém díle Hobit: Šmakova dračí poušť (Začarovaný potok nebo spíše řeka byla k vidění jen v rozšířené verzi na DVD). Ne nadarmo se říká známá Gandalfova poučka, když vlastně varoval Bilba Pytlika a Thorinovi trpaslíky před nebezpečenstvím lesa těmito slovy: “Nesejděte ze stezky!” V knižní předloze je právě takto líčena naše Stará lesní cesta, která společně se stezkou elfů byla jedinou bezpečnou cestou skrze tenhle prokletý a pavouky zamořený hvozdík.

Dále, co můžeme na kartě lokace vidět, je ikona vysokého stromu dole vpravo značící daný set karet setkání – pro nás tedy známá série ze základu PP LCG pod názvem Stezka Temným hvozdem. Všimněte si, že ikona není označena zlatým okrajem, což pro nás jako hráče znamená, že ji nebudeme vyřazovat z balíku setkání ani kdybychom chtěli hrát zjednodušenější variantu této hry tedy tzv. EASY MODE – více se dočtěte zde. Je tedy jasné, že tato lokace je hlavním tématickým pilířem našeho scénáře a bez ní by se nám toto dobrodružství hrálo stručně řečeno “blbě”!

Když se podíváme na její staty a efekt na kartě, můžeme z vesela konstatovat (jako Tom Bombadil), že se jedná o jednu z nejpříjemnějších lokací, kterou ve hře PP LCG najdeme a to jich ani v dalších vydaných cyklech moc příjemných není. Její úroveň ohrožení je totiž pouhé 1, což je docela jako prd uprostřed lesa, ale pokud skutečně toužíme se jí zbavit z oblasti odhalení (pokud možno bych se prvotně zbavil nejdříve těch lokací s vyšším ohrožením – třeba Nekromantův průsmyk či Hory v Temném hvozdu), můžeme do ní odcestovat.Jakmile tak učiníme, vyhodnotíme její docela příjemnou  reakci psanou na kartě, která zní: Poté, co odcestujete na Starou lesní cestu, smí první hráč vybrat a připravit 1 postavu, kterou kontroluje. To tedy znamená, že si první hráč může obnovit jakoukoliv vyčerpanou postavu, ať už se jedná o spojence či hrdinu (doporučuje se hrdina, jehož staty jsou většinou lepší) a využít ji pak třeba v dalším kole, například v boji s Lesním pavoukem. Vyčerpaný charakter se nám tak vrací zpět do hry! K  prozkoumání naší lokace nám pak stačí 3 body postupu, což není zase tak náročné a díky takovým třeba zvědům, průvodcům a stopařům ze severu ji máte hned prozkoumanou.

Tato karta lokace je celkem v pohodě a je jedna z mála, která má pozitivní efekt pro prvního hráče. Navíc při střetu s nepřítelem a tažením této karty jako karty stínu je výsledek bez efektu (nemá totiž žádný psaný pod čárou s lebkou).

Sepsal pro vás Gandalf

old-forest-road-ben-zweifel

Úryvek z knihy

Teď jim dal sbohem i Gandalf. Bilbo seděl na zemi, cítil se hrozně nešťastný a strašně rád by byl seděl vedle čaroděje na jeho vysokém koni. Zašel si po snídaní (velmi chudé) jen kousíček dovnitř hvozdu a zdálo se mu i ráno, že je tam tma jako v noci a že to tam vypadá zlověstné a tajuplně: “jako by nás něco pozorovalo a číhalo na nás,” řekl si pro sebe.

“Sbohem!” loučil se Gandalf s Thorinem. “A šťastnou cestu vám všem! Teď se musíte dostat přímo přes les. Nesejděte ze stezky! Jestli to uděláte, máte pravděpodobnost tisíce proti jedné, že už jí nikdy nenajdete a že z Temného hvozdu nevyjdete; a v tom případě bych se s vámi nejspíš víckrát nesetkal ani já, ani kdo jiný.”

“Musíme opravdu tím hvozdem projít?” zanaříkal hobit.

“Ano, musíte,” odpověděl čaroděj, “jestli se chcete dostat na druhou stranu. Musíte buďto projít, nebo se vzdát svého podniku. A já vám teď nedovolím couvnout, pane Pytlíku. Je mi hanba, že vás to vůbec napadlo. Musíte se přece místo mne postarat o všechny tyhle trpaslíky,” zasmál se.

“Ne, ne!” bránil se Bilbo. “Tak jsem to nemyslel. Myslel jsem, jestli se hvozd nedá nějak obejít?”

“To se dá, jestli se chcete plahočit nějakých dvě stě mil oklikou na sever nebo dvakrát tak daleko na jih. Ale bezpečnou cestu byste tam stejně nenašli. V těchhle končinách prostě není žádná cesta bezpečná. Pamatujte, že jste překročili hranice Divočiny a že vás teď čekají všechny možné legrace, ať se vrtnete kam vrtnete. Než byste obešli Temný hvozd severně, octli byste se rovnou na svazích Šedých hor, a tam se to prostě hemží skřety, rarachy a šotouši toho nejhoršího druhu. A než byste obešli jižně, dostali byste se na území Černého mága, a dokonce ani vy, Bilbo, nepotřebujete, abych já vám vykládal o tomhle černokněžníkovi. Nedoporučuju vám, abyste se kdy přiblížili na dohled k jeho černé věži! Držte se lesní stezky, hlavy vzhůru, doufejte v to nejlepší, a jestli budete mít obrovské štěstí, možná že se vám jednou podaří vyjít z hvozdu a uvidět pod sebou Dlouhé močály a za nimi vysoko na východě Osamělou horu, kde žije ten starý dobrák Šmak, který vás doufejme nečeká.”

Zdroj: Hobit aneb Cesta tam a zase zpátky

Ukázka z počítačové hry

Zdroj: Lego The Hobbit

Originální znění karty v EN:

Old Forest Road
Type: Location
Encounter Set: Passage Through Mirkwood
Threat Threshold:
Threat Strength: 1 Quest Points: 3
Forest.
Response: After you travel to Old Forest Road, the first player may choose and ready 1 character he controls.

…Beorn had warned them that that way was now often used by the goblins, while the forest-road itself, he bad heard, was overgrown and disused at the eastern end and led to impassable marshes where the paths had long been lost. – The Hobbit
Set: Core Number: 99
Quantity: 2
Illustrator: Ben Zweifel

Sdílej kartu s přáteli !

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.