No votes yet.
Please wait...

[RegUserOnly][/RegUserOnly]Každá ze čtyř sfér má v základu hry PP LCG alespoň jednu svoji  pěti zdrojovou událost. Avšak dá se říct, že většina z nich za pět zdrojů je vhodná spíše jen jako podtácky na pivo. Karta Temná volba (Grim Resolve) je však čestná výjimka. A proč tomu tak je, to si řekneme v podrobnějším rozboru na stránkách tohoto webu – viz článek níže.

První důvodem, proč události za pět zdrojů nedávat do balíčku hráče, je samozřejmě její cena. Pět zdrojů znamená min. cca 2 kola šetření bez toho, že po zahrání by zůstala nějaké trvalá hodnota ve formě spojence nebo doplňku na stole. Zlaté pravidlo říká, že nejcennější je spojenec, pak většinou doplněk a nakonec událost. Proto je nutné zařazovat události do hráčského balíčku s velkým rozmyslem. Problém ceny však částečně řeší sféra, ze které karta Temná volba vychází. A tou je – sféra velení. Je typická především tím, že generuje dostatečné zdroje a tak otázka ceny této karty přestává být vlastně problémem.

Druhým důvodem, proč pěti zdrojové karty nešly do balíčku hráče, byly jejich efekty. Ne, že by efekty byly doslova špatné, ale často se podobných výsledků dalo dosáhnout snadněji kombinací jiných karet s trvalými efekty, tedy charaktery a doplňky. Například karta Meddědova pohostinost lze nahradit charaktery, které mohou léčit každé kolo, případně doplňky s tímtéž efektem. Proč si tedy vlastně šetřit pět zdrojů na jednorázový efekt? Dalším důvodem mohlo být omezení na titul jako u karty Nespíme, která tedy neměla plošný efekt, ale nechala připravené jen Rohany.

Nyní k samotné kartě Temná volba (Grim Resolve) . Její efekt učiní připravenými všechny charaktery ve hře – tedy jak hrdiny, tak i spojence. Díky tomu, že se jedná o efekt s názvem akce, tak její spuštění je naštěstí na nás. Nemusí se čekat na obnovení (response) či povinný (forced) okamžik. Efekt navíc pracuje hromadně se všemi charaktery, tedy bez omezení na titul, což ve srovnání s kartou události Nespíme (We do not sleep) dává daleko větší dopad na hru. Když se vám podaří vybudovat dostatečný zástup spojenců, můžete díky této kartě ze sféry velení jedno kolo udělat značný progres v plnění úlohy a následně po zahrání této karty se popasovat s nepřáteli v plné síle.

Tato karta události je jedna z mála pěti zdrojových událostí, kterou má smysl zařadit do hráčského balíčku. Díky sféře velení, ze které vychází, není problém její cena. Je to šikovná událost s globálním dopadem, díky které lze dosáhnout velkého progresu v plnění úkolu a vyčistit pak stůl od nepřátel za jedno kolo hry.

Sepsal pro vás tarnow

08d7b36bc4b55ce900b8473dbc8cfa55

Ilustrační obrázek

Temný mor ve Středozemi

Velký mor byl mor, který v sedmnáctém století Třetího věku zasáhl celý severozápad Středozemě. Přišel koncem roku 1635 ze zemí na východ od Rhovanionu a významně zasáhl Rhovanionské Seveřany. Půlka tamních lidí prý zahynula. Později odvedl náčelník Marhwini část přeživších na daleký sever, kde založili Éothéod. Mor se brzy rozšířil do Gondoru a v roce 1636 mu padla za oběť velká část obyvatel. Nejvíce byl zasažen Osgiliath, kde byla největší koncentrace obyvatel. Zemřel tehdy král Telemnar i všechny jeho děti. Od té doby se Osgiliath vylidňoval a už nikdy nedosáhl dřívějšího významu. Kvůli oslabení Gondoru taky ustala stráž na hranicích Mordoru (byly opuštěny pohraniční pevnosti jako hrad Durthang a věž v Cirith Ungolu). Gondor se nestal obětí nájezdníků z východu jen proto, že Východňané byli také jen lidé a byli morem postiženi stejně těžce jako Gondor. Mor dál postupoval k severozápadu. V této době se značně vylidnil Calenardhon i Minhiriath. Vrchovci příliš neutrpěli, protože byli do značné míry izolováni od ostatních národů. Roku 1637 dosáhl mor hranic Kraje, založeného teprve před třiceti šesti lety. Mor výrazně pomohl Černokněžnému králi Angmaru tím, že vyhladil většinu Dúnadanů; království Cardolan se naprosto vylidnilo a stejně tak zahynulo mnoho obyvatel Arthedainu, ačkoli epidemie svým postupem na sever slábla. Velký mor měl významné důsledky pro historii Středozemě. Opuštění pevností na hranicích Mordoru umožnilo, aby se tam začali postupně vkrádat skřeti a o čtyři století později provedli nazgûlové nečekaný útok na Minas Ithil. Vylidnění Rhovanionu a Calenardhonu otevřelo zranitelné místo pro nové vpády Východňanů, ale zároveň se tak vytvořil prostor pro pozdější založení Rohanu.

Zdroj: ANGRENOST

ring


Originální znění karty v EN:

Grim Resolve
Type: Event Sphere: Leadership
Cost: 5

Action: Ready all character cards in play.

“If there is only one way, then I must take it. What comes after must come.” – Frodo Baggins, The Two Towers
Set: Core Number: 25
Quantity: 1
Illustrator: Daarken

Sdílej kartu s přáteli !

    2 thoughts on “Temná volba (ZS 25)”

    1. Ak sme dvaja hráči a zahrám túto kartu počas akcie, pripravia sa postavy a hrdinovia aj tomu druhému hráčovi?

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.