No votes yet.
Please wait...

[RegUserOnly][/RegUserOnly]Poměrně nedávno jsme se tady věnovali rozboru karty Zkouška vůle s její schopností rušit efekty karet „po odhalení“, a nyní bychom se mohli podívat na její dvojče s názvem Ukvapený úder (Hasty stroke). Podobně jako Zkouška vůle se nachází v základní sadě, a to také ve dvou kopiích, takže jedna ta karta do plné sestavy zde chybí. Cena je také stejná – 1 žeton z duchovní sféry. Rozdíl je v tom, že Ukvapený úder jako reakce ruší efekt stínu, který byl právě vyvolán během boje, což opět může v některých případech znamenat rozdíl mezi výhrou a prohrou.

Zatímco u Zkoušky vůle si nedovedu představit, že bych ji nechal založenou v pořadači, jakmile dojde na duchovní sféru, Ukvapený úder už tak prominentní úlohu neplní. Hrozně záleží na tom, jaký scénář hrajete, protože v řadě z nich se nevyskytují až tak zásadní efekty stínu nebo nejsou efekty stínu obsaženy na takovém procentu karet. Druhou otázkou zůstává, jakým způsobem hodláte bránit útočící nepřátele, jací ti nepřátelé jsou a jaké efekty stínu můžete čekat. Namíchání tohoto koktejlu je pak určující pro to, jestli Ukvapený úder ano nebo ne. Pokud máte opravdu famózního obránce (Beregond s nějakým tím brněním), Dain Železná noha s několika Dúnadanskými výstrahami a podobně, pak se několika +1 sil k útoku nepřítel nemusíte bát. Pokud máte plný stůl postav v podobě spojenců a v podstatě kdykoliv můžete někoho z nich předhodit do cesty nějakému silnému monstru, aniž by to zásadně ovlivnilo vaši situaci, nevadí ani masivní bonusy k útočné síle. Na druhou stranu, pokud je v balíčku několik obrů, mamutů či armád a zároveň karty stínů způsobující opakované útoky nebo mechanika ze scénářů jako třeba Siege of Cair Andros (Heirs of Numenor), kde jedna karta stínu generuje další karty a kde tak není výjimečná situace, že se na jednom nepříteli sejde třeba pět nebo šest karet stínu, pak už se zrušení hned první karty v řetězci vyplatí. No a pak jsou tu scénáře s kartami jako Spící stráž (Sleeping Sentry), jejíž efekt stínu přikazuje zahodit všechny vyčerpané postavy a které se rovnají vlastně automatické prohře, a v podobných scénářích pak není co řešit.

Poslední otázkou zůstává, jestli máte nějaký jiný způsob, jak se se stíny vypořádat. Na rozdíl od Zkoušky vůle totiž ukvapený úder není tím nejefektnějším způsobem, jak se stínům bránit. Ten máme v kartě doplňku s názvem Hořící větev (Burning Brand) přiložené k zelenému charakteru, který zruší všechny efekty stínu v souboji, ve kterém se brání postava s tímto doplňkem. Jedná se tedy o opakované rušení navíc většího počtu karet naráz (jsou scénáře nebo konkrétní nepřátelé, kteří mohou mít větší počet karet stínu zároveň). Mezi další karty, které mají něco společného s kartami stínu, jsou například Dunadanská pozorovatelka (Dúnadain Watcher), což je poměrně drahý spojenec ze sféry velení, který zruší efekt stínu výměnou za své vlastní obětování, což je cena dost drakonická. Je zde také doplněk Temné vědění (Dark Knowledge), který zvolenému hrdinovi trvale sníží vůli o jedna, ale výměnou se můžete za vyčerpání doplňku podívat na jednu právě položenou kartu stínu. Jedná se o opakující se efekt a ve vědění je skutečně síla a je dobré znát, s kým můžete bezpečně bránit a koho tato obrana bude stát krk, nicméně to neřeší efekt samotný. V pozdějších expanzích (Hobbit: On the Doorstep) se objevil hrdina Balin, který funguje podobně jako Eleanor na efekty „po odhalení“. Zaplatíte jeden žeton z jeho zásob a zrušíte efekt karty stínu, a pak přidělíte právě útočícímu nepříteli novou kartu stínu. Jak vidět, možností je mnoho a je jen otázka scénáře a vámi zvolených sfér, pro které a v jaké míře se rozhodnete. Ukvapený úder však rozhodně zůstává velmi efektivní a snadno využitelnou variantou.

Sepsal pro vás Libor

rangers_by_lasahido-d3cn74a

Černí Númenorejci

Černí Númenorejci byli potomky Královských Númenorejců, pozdějších přívrženců Saurona a uctívačů Tmy. Moc Černých Númenorejců byla velká; jejich metropole byl obrovský númenorejský přístav Umbar, ale měli velkou moc v celém Blízkém Haradu a jejich vliv sahal až do Haradu Dálného. Pro království v Blízkém Haradu byli Černí Númenorejci něco jako pro německá vévodství ve středověku Svatá Říše Římská. Po pádu Saurona na konciDruhého věku si pořád ještě neměli na co stěžovat. Horší bylo, když v Gondoru nastoupili Lodní králové a začali svoji prosperující říši rozšiřovat na úkor Černých Númenorejců s jasným úmyslem zlomit moc svých nežádoucích příbuzných. To se povedlo za krále Hyarmendacila I., který dobyl Umbar. Šlechtici z něho vyhnaní však sestavili obrovské haradské vojsko a v Bitvě u Haradwaithu Gondořany porazili. Hyarmendacil nakonec ale definitivně zlomil jejich moc a dobyl všechny jejich državy a převážnou část Blízkého Haradu.

To ale neznamená, že by Černí Númenorejci byli vyhubeni! Ti, co přežili, nejspíš utekli někam do Dálného Haradu a zakládali a podporovali všelijaké temné kulty, které se v Haradu rozmáhaly. A jistě se v každém století našel alespoň jeden Černý Númenorejec, který by podporoval lidi k útoku na své největší nepřátele, nenáviděnéDúnadany.

Nejznámějším zástupcem Černých Númenorejců z pozdějších dob byl samotný Pobočník věže Barad-dűr a stal se známým jako Ústa Sauronova.

Zdroj: Angrenost

mouth_of_sauron_by_callthistragedy1-d714w9w

Originální znění karty v EN:

Hasty Stroke
Type: Event Sphere: Spirit
Cost: 1

Response: Cancel a shadow effect just triggered during combat.

“The hasty stroke goes oft astray,” said Aragorn. “We must press or Enemy, and no longer wait upon him for the move.” – The Return of the King
Set: Core Number: 48
Quantity: 2
Illustrator: Lius Lasahido

Sdílej kartu s přáteli !

    One thought on “Ukvapený úder (ZS 48)”

    1. Keď sa nájde miesto, tak zaradím udalosť Trpasličí hrobka pomocou ktorej si vrátim Ukvapený úder, alebo Zkoušku vúle z odhadzovacieho balíka naspäť do ruky. V niektorých scenároch to je nutnosť. 🙂

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.