[RegUserOnly][/RegUserOnly]Je celkem jednoznačná karta zrady, kterou můžeme nalézt hned ve třech kopiích v balíku setkání se Sauronovým okem. V pořadí se jedná o 8 až 10 kartu z celé série, tedy 14 karet s touto ikonkou. Jinak v celkovém součtu jde o 93 kartu s prstenem, tedy ze základní sady PP LCG (core set). Jednoduchý text o jedné větě na kartě zrady má efekt Při odhalení, který jasně říká: Uděl 1 poškození každé vyčerpané postavě. Tudíž nemusí jít jen o postavy vyslané plnit úkol, ale také o ty postavy, které se nějakým způsobem vyčerpaly, třeba využitím vlastního efektu na kartě, anebo jiným způsobem. Nemělo by to být při boji, jelikož karta zrady je vyhodnocena ještě ve fázi úkolu, kdy je vyložena do oblasti odhalení, a tudíž nemohou být vyčerpány postavy při střetnutí s nepřítelem. Takže ať už máme vyčerpány postavy jakýmkoliv způsobem, musíme jim udělit 1 poškození dle efektu Při odhalení na kartě zrady. Tento efekt můžeme zrušit třeba vyčerpání hrdinky Eleanor (ZS 8), anebo kartou události Zkouška vůle (ZS 50), tedy pokud hrajeme za sféru Duchovní. U ostatních sfér tento efekt Při odhalení pravděpodobně nezrušíme, jelikož nedisponují žádnou potřebnou kartou, možná v pozdějších rozšířeních PP LCG. Co se týče zranění, které nám karta přikazuje udělit, tak 1 poškození pořád není žádná rána. Vaše hrdiny a snad i spojence to jen tak asi nezabije, přesto může slabochy vyřadit ze hry. Podobný efekt má třeba Prudká bouře (ZS 116), která nepůsobí sice na vyčerpané hrdiny, ale je daleko zákeřnější, jelikož uděluje 1 zranění každé postavě, kterou kontrolují všichni hráči s ohrožením 35 a vyšší. A to už lítají karty se stolu a rozdávají se žetony poškození J. To nemluvím ještě o dalších kartách zrad, které udělují až 2 zranění, třeba takový již představovaný Skalní sesuv (KEM 92). Každopádně se vyplatí jejich efekt zrušit, jelikož dokáží udělat pěknou paseku.

A co si pod pojmem V dosahu Nekromanta představit? No, jelikož hrajete s lokacemi týkajících se Nekromantova průsmyku a Dol Gulduru, navíc pravděpodobně jste viděli také i film Hobit, jehož závěrečná část dorazí letos koncem roku do kin, tak si jistě dokážete představit, kdo se v této tvrzi v Temném hvozdu skrývá a jakou má asi moc. Nejde samozřejmě o nikoho jiného, než o samotného Morgothova přisluhovače, tedy Saurona, který v nezhmotněné podobě shromažďuje v tajnosti svoji skřeti armádu, aby zaútočila později na obyvatele Středozemě. Jako první střet bychom měly právě vidět v závěrečném filmu, kdy dojde k bitvě pěti armád u Osamělé hory.

Co se týče obrázku, který ztvárnila tentokrát kreslířka Anna Christenson, není co vytýkat a jasně vystihuje název karty. Je na něm palantír se Sauronovým okem, jež svírá jistá osoba v bílém plášti s opravdu hnusnými nehty. Lze jen spekulovat jestli se jedná o Sarumana, který vlastnil jeden ze sedmi palantíru ve své věži v Železném pasu, než se dostal do rukou Aragorna, anebo jde o nějakého přisluhovače temného pána, jelikož i Sauron měl svůj palantír v Dol Gulduru. O tom tedy můžeme jen spekulovat, ale podstata obrázku na kartě je celkem jasná!

Jinak stínový efekt karta zrady nemá žádný, takže si oddechnete, když bráníte proti silnému nepříteli. Horší je to v případě, kdy na vás útočí třeba Vrrci (ZS 85), jež se dle povinného efektu na kartě vrátí po útoku zase do oblasti odhalení. Takhle na vás mohou pěkně útočit z úkrytu, než je nějak sestřelíte ze hry.

Takže závěrem nezbývá, než konstatovat, že V dosahu Nekromanta (ZS 93) je sice zákeřná karta, ale pořád se dá její efekt nějak přežít. Přesto se doporučuje jej zrušit, pokud máte opravdu vyčerpáno spoustu postav, ať už z jakéhokoliv důvodu.

Sepsal pro Vás Gandalf

 the_sauron_by_diegoklein-d4lhlc4
Sauron s prstenem

Nekromant

Nekromant je kouzelník, který se rozhodl studovat výhradně vitální magii. Tedy vdechování života neživým věcem, přesun života, ale i jeho destrukce. Jednou ze základních domén nekromantů je tvoření nemrtvých, což samozřejmě nepomáhá jejich pověsti. Nekromanti jsou kvůli neustálému studiu života a smrti velice uzavření a mlčenliví a jejich umění vzbuzuje bázeň a strach. Je dobré si uvědomit, že nekromancie je v mnoha zemích zakázána a ti co jí provozují jsou pranýřováni a stíháni (a mnohdy i upalováni a věšeni), proto téměř každý nekromant musí na veřejnosti své umění skrývat.

Nekromantem se nemůže stát nikdo s dobrým přesvědčením. Dobrého člověka by nenapadlo zahrávat si se smrtí a upírat mrtvým jejich klid. Studium smrti a vitální magie do své temné hloubky navíc zanechá jizvy na duši. A tak se každému kouzelníkovi, který se stane nekromantem, zhorší přesvědčení o jedna ke zlu (pokud je zákoně zlý, tak se nic neděje).

Zdroj: Dračí doupě

unnamed

Originální znění karty v EN:

 

The Necromancer’s Reach
Type: Treachery
Encounter Set: Dol Guldur Orcs

When Revealed: Deal 1 damage to each exhausted character.

There was an eye in the Dark Tower that did not sleep. He knew that it had become aware of his gaze. A fierce eager will was there. – The Fellowship of the Ring
Set: Core Number: 93
Quantity: 3
Illustrator: Anna Christenson


Sdílej kartu s přáteli !

    3 thoughts on “V dosahu Nekromanta (ZS 93)”

    1. SOUTEZ:
      Skareda zrada, na ktoru ked si hrac neda pozor alebo Eru Iluvatar nepozehna a hrac na ruke nebude mat udalost Skouska vule, pripravi nejedenu srdce zastavujucu a adrenalin zdvihajucu chvilku.

    2. SOUTĚŽ
      Tahle karta má jednu hodně ošklivou vlastnost… Objeví se vždy, když ji nejmíň očekávám a nadělá neskutečnou paseku…
      Pokud zrovna hraji s hrdinou Denethor, mohu ji díky jeho akci odhalit včas a podle toho se zařídit 🙂

    3. Soutěž – Hodně nepříjemná zrada pokud máte smůlu a přijde brzo po sobě.Obránci které máte připravené pro obětování jdou pod kytky a pak nastávají horké chvilky nebo taky konec.

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *