Sprevádzajú nás hrou, vyskakujú z balíka stretnutia v tú najnevhodnejšiu dobu a komplikujú nám cestu za víťazstvom. Ovlyvňujú zloženie hracích balíkov a nami zvolenú stratégiu. A my ich za to nemáme radi. Áno, je to skupina kariet stretnutia, s názvom Zrady.

Tieto karty predstavujú pasce, kliatby, intrigy, rôzne nástrahy a ďalšie prekvapenia, ktorým hráči môžu čeliť počas dobrodružstva. Keď je odkrytá karta zrady z balíka stretnutia, jej efekt sa vyrieši ihneď a karta je potom umiestnená do odhadzovacieho balíka stretnutia. Toľko sa dočítame v pravidlách k hre Pán prstenů LCG o zradách.

Dnes sa spolu pozrieme naozaj len v skratke na to najhoršie vo forme zrád, čo nás môže postretnúť pri hraní scenáre Střetnutí na Skalbalu (1. cyklus Stíny Temného hvozdu).  Samozrejme jedná sa o môj subjektívny názor. Zrady, ktoré sú počas hrania problémové pre mňa, nemusia u iných hráčov vzbudiť žiadny záujem. Všetko závisí na zložení hracieho balíka, vybraných hrdinoch a od stratégie. To je však na ďalšiu debatu. Ako najhoršie zradu som vyberal tu, ktorá zásadným spôsobom ovplyvnia hru v momente, kedy je odhalená z balíka stretnutia a to tak, že prichádza k okamžitému ukončeniu hry, alebo stavu blížiacemu sa tejto udalosti.

U karty zrady V Pasti (SnS 48) s efektom Při odhalení – pripoj k hrdinovi bez pripojených kariet V pasti!, ktorého kontroluje prvý hráč. (Nie je možné zrušiť). Zrada sa stane doplnkom typu Okolnost (Condition) s textom: „Hrdina s týmto doplnkom nesmie útočiť, brániť sa, byť vyslaný na úlohu, používať svoje schopnosti a zbierať zdroje.“ Táto zrada nevedie k ukončeniu hry priamo, ale hráč môže postupne k tomu dospieť. Je to kompletné odstavenie hrdinu z hry. Pri troche nešťastia, v sólo hre môže hráč takýmto spôsobom prísť aj o dvoch hrdinov naraz. Stav je možné prirovnať k smrti hrdinu, aj keď zradu – doplnok je neskôr možné odstrániť. Je to okolnosť, takže pracuje na Kovkop z Železných hor (ZS 62) a ak zničíte jeden z unikátnych obrov, môžete ho tiež prepustiť ako vylúpený! Do tej doby však prichádza hráč o zdroj, voľnú akciu, prípadnú schopnosť. Naviac je takto pôda veľmi dobre pripravená pre zradu Pomalu opékaný (Roasted Slowly, CatC 49). Po jej odhalení je hrdina s doplnkom V pasti! odstránený z hry.

Spísal pre vás pbch


Zlobři

Zlobři byly velké bytosti podobné lidem. Podobně jako všechny bytosti vypěstované Temnými pány nesnášeli sluneční světlo, ale měli k tomu ještě více důvodů než jiní, neboť jejich typickou vlastností bylo, že na slunečním světle se proměnili v kámen. Jejich přesný původ je nejasný, ale byli nějakým způsobem vytvořeni Melkorem ještě před Prvním věkem, kdy byla Středozem v temnotě pod hvězdami. Jejich možný původ naznačil Stromovous: Byli podle něj vytvořeni jako výsměch entům, podobným způsobem, jako byli skřeti vypěstováni ze zajatých a dlouho mučených elfů.

Zlobři byli silní a zlí, ale spíše hloupí. Jejich neschopnost přežít sluneční světlo představovala velkou slabost; potřebovali totiž vždy nějakou jeskyni nebo jiné stinné místo, kde mohli přečkat den. Mnoho jich bylo zabito ve Válce hněvu. Ti, kteří přežili, se usadili na severu Středozemě; jejich nejznámější oblastí byla Obroviště na západním úbočí severních Mlžných hor, někdy ale sestupovali i dál na jih.

To byl také případ trojice zlobrů jménem Berta, Vilda a Tom, kteří dlouho přepadali pocestné blízko Východní cesty a nějak se do jejich držení dostaly starodávné elfské meče Glamdring a Orkrist spolu s dýkou nazvanou později Žihadlo. Setkání s těmito třemi zlobry se málem stalo osudným výpravě trpaslíků pod vedením Thorina Pavézy; naštěstí čaroděj Gandalf, který je doprovázel, využil slabiny zlobrů a lstí je zdržel venku až do východu slunce, načež zkameněli.

Když ve Druhém a později ve Třetím věku znovu povstal Sauron, zahrnul zlobry opět do svých armád. Zlobři byli mezi jeho nejobávanějšími stvůrami. Navíc ještě na konci Třetího věku se mu podařilo vyšlechtit zvláštní odrůdu zlobrů, zvanou v černé řeči Olog-hai, kteří byli silnější, chytřejší, a také odolnější vůči slunečnímu světlu, a proto obzvláště nebezpeční. Tito Olog-hai hráli významnou úlohu při bitvě na Pelennorských polích a dobývání Minas Tirith. Po pádu Saurona ale ztratili vůli, která je hnala do boje, a byli prakticky všichni pozabíjeni. Někteří zlobři pravděpodobně přežili do Čtvrtého věku na severu, ale zřejmě již nikdy nepředstavovali zásadní problém.

Zdroj: ANGRENOST


Originální znění karty v EN:

Sacked!
Type: Treachery
Encounter Set: Conflict at the Carrock

When Revealed: Attach to a hero with no “Sacked!” cards attached controlled by the first player. (Cannot be canceled.) Counts as a condition attachment with the text: “Attached hero cannot attack, defend, commit to a quest, tirgger its effect, or collect resources.”
Shadow: If attacking enemy is a Troll, resolve this card’s “when revealed” effect.

Set: CatC Number: 48
Quantity: 5
Illustrator: Lorraine Schleter


Sdílej kartu s přáteli !

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.