[RegUserOnly][/RegUserOnly]Včelí pastviny mají pěkně barevný artwork a patří mezi jedny z mála příjemných lokací ve hře PP LCG, na kterou můžeme narazit při hraní scénáře Střetnutí na Skalbalu. Zastupují část kraje mezi Mlžnými horami a Temným hvozdem, kterému se ve Středozemi říkalo Divočina, tedy v orig. Rhovanion nebo po angl. Wilderland. Jak už název napovídá bylo to plané a strohé ne moc obyvatelné území, kde kromě elfů na severovýchodě, lidí z Jezerního města a trpaslíků z Ereborů se ukrývali i Meddědovci se svými domovy a včelími pastvinami. Vlastně nejznámější jsou jen dva Medděd (ZS 31) a Drsmed Starý (SnS 37), což je vlastně Meddědův syn, který pak vládl v Divočině statným mužům a do tohoto kraje se již žádný skřet ani vrrk nikdy víc neodvážil – viz kniha II., Pán prstenů – Společenstvo prstenu. Ale pojďme k včelím pastvinám, které měli tito Meddědovci velice v oblibě; vlastně to byli něco jako zručný statkáři a řemeslníci, kteří dokázali si vážit přírody a využívat její zdroje – obdělávat půdu, stavět příbytky, chovat koně, kozy, prasata i ty včely, jež měly své úly na střeše jejich domovů. Takže je celkem jasné, když narazíte v Divočině na včely, tak někde poblíž musí být také nějaký ten Meddědovec. A právě na takového máme narazit při hraní tohoto scénáře Střetnutí na Skalbalu, tedy na Drsmeda starého. Lokace má totiž reakci při odhalení, která říká: Poté, co putujete do Včelích pastvin, prohledejte balíček setkání a odhazovací balíček, najděte Drsmeda starého a vyložte ho do oblasti odhalení. Poté balíček setkání zamíchejte. Věřte mi, že není lepšího spojence na Zlobry než je Drsmed starý, jelikož je velice silný a při obraně se Zlobrem se nevyčerpá. Spolu pak s Gandalfem dokáže vyřazovat Zlobry ze hry jednoho rychle za druhým. Pokud však na něj nenarazíte normálně při poslání hrdinů na výpravu, měli by vám k tomu určitě dopomoci právě tyto včelí  lokace, jelikož jich v balíku setkání naleznete rovnou ve třech kopiích. Další výhodou, kterou tyto lokace  bezpochyby přinášejí do hry je, že můžete Drsmeda starého hledat i v odhazovacím balíčku. To tedy znamená, ať už hru tento spojenec opustil, jakýmkoliv způsobem – třeba byl utlučen Zlobry, můžete jej zase obnovit a vrátit zpět do hry (samozřejmě do oblasti odhalení, a pak splnit podmínku na kartě, abyste jej mohli vlastnit). Každopádně včelí pastviny vám pomohou najít velice cenného spojence na boj se Zloby motajícího se kdesi na pláních kolem jejich útočiště na Skalbalu. Další přijemností pro vás je, že karta nemá vysokou hodnotu ohrožení jen 1, takže určitě budete úspěšní na úloze, a navíc je potřeba jen dvou žetonů na její procestovaní. Takže to shrnme. Je to naprosto bezvadná lokace s včelkami, na kterou v balíčkách setkání narazíte málokdy. Má skvělou reakci, nízké ohrožení, je třeba málo, abychom ji procestovali a také nemá žádný stínový efekt. Prostě do včelích pastvin se budete vždycky rádi vracet.

Sepsal pro Vás Gandalf

Print

Obrázek z hrůzně animovaného filmu Hobit z roku 1977

Úryvek z Hobita – popis včelích pastvin

Bilbo a trpaslíci teď měli spoustu látky k přemýšlení, takže se už na nic neptali. Pořád ještě měli před sebou dlouhou cestu. Šlapali nahoru a dolů, přes kopce a přes údolí. Udělalo se velké vedro. Občas odpočívali pod stromy, a tehdy Bilba tak sužoval hlad, že by byl jedl i žaludy, kdyby nějaké dozrály natolik, aby spadly na zem. Schylovalo se k půlce odpoledne, když si všimli velkých kvetoucích lánů, na kterých rostl vždycky jeden druh rostlin pohromadě, jako by byly pěstovány záměrně. Hlavně tu byl jetel, vlnící se lány růžového jetele a fialového jetele a širá pole krátkého bílého jetele se sladkou medovou vůní. Vzduch byl plný bzukotu a víření a zunění. Všude se činily včely. A jaké včely! Bilbo takové jakživ neviděl.

„Kdyby mě jedna z nich bodla,“ pomyslel si, „opuchl bych, že bych byl dvakrát tak velký!“

Byly větší než sršni. A trubci byli daleko větší než váš palec a žluté pruhy na jejich sametově černých tělech zářily jako žhnoucí zlato. „Už se tam blížíme,“ poznamenal Gandalf. „Jsme na kraji jeho včelích pastvin.“ Po chvíli přišli k pásmu prastarých mohutných dubů a za nimi k vysokému trnitému živému plotu, skrz který nebylo nic vidět ani se jím nedalo prolézt. „Vy radši počkejte tady,“ doporučil čaroděj trpaslíkům; „a jakmile zavolám nebo zahvízdám, začněte se trousit za mnou – uvidíte, kudy se tam dostanu – ale jenom po dvojicích, pamatujte, vždycky asi tak v pětiminutových přestávkách. Bombur je nejtlustší a vydá za dva, tak ať jde radši sám jako poslední. Pojďte, pane Pytlíku! Tady za rohem jsou někde vrata.“ A s těmi slovy vykročil podél živého plotu a odvedl vylekaného hobita s sebou.

Brzy přišli k vysokým a širokým dřevěným vratům, za nimiž uviděli zahrady a shluk nízkých dřevených stavení, některá sroubená z neotesaných kmenů a s deskovými střechami; stodoly, stáje, kůlny a nízký dřevěný dům. Podél jižní strany živého plotu se uvnitř táhly řady a řady úlů se slaměnými zvoncovitými vršky. Bzukot obrovitých včel, poletujících sem a tam i lezoucích do úlů a ven, rozechvíval vzduch.

Čaroděj s hobitem strčili do těžkých vrzajících vrat, až se otevřela, a pustili se širokou pěšinou k domu. Přes trávu přiběhlo několik koní, dobře vyhřebelcovaných a vykartáčovaných, kteří si je pozorně prohlédli s velice inteligentním výrazem a pak odcválali k budovám.

„Běželi mu povědět o návštěvě cizinců,“ poznamenal Gandalf.

Zdroj: J.R.R.Tolkien – Hobit (kniha)

Originální znění karty v EN:

Bee Pastures
Type: Location
Encounter Set: Conflict at the Carrock
Threat Threshold:
Threat Strength: 1 Quest Points: 2
Wilderlands.
Response: After you travel to Bee Pastures, search the encounter deck and discard pile for Grimbeorn the Old and add him to the staging area. Then shuffle the encounter deck.


Set: CatC Number: 45
Quantity: 3
Illustrator: David Lecossu


Sdílej kartu s přáteli !

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *