[RegUserOnly][/RegUserOnly]Tak a je tu první video k prvému balíčku dobrodružství s podtitulem Hon na Gluma, ve kterém se tentokrát pbch (Laco) vydá pátrat do údolí mezi břehy Anduiny a Mlžnými horami po podivném tvorovi, který se tu potuluje po nocích, pije zvířatům krev a krade buchty z domovních pekáčů. Ještě než se však vydá na cestu patrát po Glumových stopách, tak vám pěkně ukáže a představí nové karty z rozšiřovacího balíčku k tomuto celkem jednoduchému dobrodružství (úroveň obtížnosti = 4). Najdete tu nejenom nové lokace, zrady či spojence, ale také i karty cílů – stopy po Glumovi, které musíte v údolí vypátrat, aby jste úspěšně dokončili tuto etapu hry. Pozor, však na zákeřné Lovce z Mordoru, kteří jsou vám v patách a mají jediný cíl – chytit protřelého Gluma, jež ví, kam se ztratil ten Jeden prsten.

Vysvětlení strategie od přispěvatele:

Tento scenar nie je moc narocny. Prehrat mozete len ak vam pridu po sebe 2-3 neprijemne karty do hry. Z nepriatelov stoji za slovo len lovec z Mordoru, ktoremu sa zvysuje za kazdu stopu v hre ohrozenie a utok. Je tu moc lokacii, preto berieme aj stopara zo severu.
Eowyn posielame len na ulohu, Gloin utoci, brani, Denethor brani, pripadne s nim kontrolujeme karty stretnuti. Gloinovy mozme zvysit silu utoku doplnkom Dunedain mark.
Klucove karty su spravca Gondoru, Rivendell Minstrel, zakerny utok, Gleowine, Celebrianin kamen alebo Faramir, pripadne dcera Nimrodel.
Spravca Gondoru pojde na Denethora aby sa dali platit drahe karty zo sfery poznania a tiez aj doplnok Song of Kings. Ten si najdeme po zahrati Rivendell minstrel do hry v nasom balicku kariet. Treba co najskor vylozit dostatok spojencov a Celebrianin kamen aby sme mali vysoku silu vole a aby sme zvladli ulohu ak by sa nam nahromadili v oblasti odhalenia lokacie, pripadne lovci z Mordoru so stopami v hre.
Kontrola kariet stretnuti je podporena aj kartami ulohy v prvej a druhej faze, preto treba rozumne vyberat to co nam najmenej uskodi.
So svojim ohrozenim sa snazime drzat pod cislom 35, aby sme sa vyhli zradam a efektom tiena ktore su zamerane prave na tuto vysku ohrozenia. Stopu po Glumovi nemusime brat hned, lebo niektore efekty tiena su zamerane na hrdinov ktori maju pripojene stopy.

Spísal pre vás pbch

Jak se vám líbí návod autora?

Sdílej kartu s přáteli !

    21 thoughts on “Video č.4 – Hon na Gluma”

    1. Jenom se ještě zeptám: když goblini dostali jako kartu stínu břehy anduiny(bez efektu),byla tato karta ve hře a vrátí se tak na vrchol balíčku setkání,nebo jde na odhazovací balíček setkání?

      1. Na karte tiena vyhodnocujes efekt pod ciernou ciarou. Brehy Anduiny nemaju ziadny efekt tiena, teda nie je co vyhodnotit a na konci faze boja ju zahodis na odhadzovaci balicek.

        1. s tymto musim nesuhlasit lebo – biju sa tu pravidla pisane v navode a pravidla kariet – pisane pravidla hovoria, ze ano ked karta tienu nema tento efekt, tak sa odhadzuje prec ale na karte anduiny je pisane ze sa vracia naspat na vrh balicka stretnutia – a teda cital som, ze v takychto rozporoch ma prednost pravidlo karty pred pisanymi pravidlami v navode. Tak neviem teraz ako to v skutocnosti je ale ja to hram takto

          1. Na karte tieňa riešiš len efekt napísaný pod čiernou čiarou. Ostatné ako by tam nebolo. Jedine, že by na text hore (nad čiernou čiarou) odkazoval práve efekt tieňa. Pozri si napríklad zradu More Like a Grocer (The Hobbit: Over Hill and Under Hill č.57), alebo zradu z rozšírenia Střetnutí na Skalbalu – V pytli (CatC č.48).

    2. Zdravím, video super jen tak dál. Jen se chci zeptat, možná to hraji blbě, ale neměli by goblini z mlžných hor odebírat žeton postupu z aktivní lokace? Pokud není žádná aktivní tak až pak z karty úkolu?

      1. vdaka. goblini z mlznych hor beru zetony postupu iba z karty ulohy. je to upresnene vo FAQ 1.5, odstavec 1.05
        “(1.05) Removing Progress Tokens from Quests – When a card effect removes progress tokens from a quest or quest card, the effect applies specifically to the quest card, and never to the active location.”

    3. Ahoj,
      dík moc za super návod, jen bych se chtěl zeptat na 1 věc, kterou moc nechápu. V úkolu 1B říkáš: “Pokud je hráč úspěšný na úkolu, vezme 3 karty a 1 dá do oblasti odhalení …”. Jde mi o definici: Pokud je hráč úspěšný na úkolu. Tzn. například když splní aktivní lokaci nebo položí 8 žetonů na celý úkol?
      Dík za odpověď

      1. ahoj,
        uspesny na ulohe si vtedy ak je celkova sila vole tvojich postav vyslanych na ulohu vacsia ako sila ohrozenia kariet v oblasti odhalenia vo faze ulohy. Neuspesna uloha je presne opacny pripad. Teda sila ohrozenia je vacsia ako sila vole. Ak je sila vole a sila ohrozenia rovna, vtedy sa nejedna ani o uspesnu ulohu ani o neuspesnu.

        1. Dík moc za odpověď, ale ještě mám k tomuto jeden dotaz. Ono doslovný překlad té karty je “poté co hráč úspěšně SPLNÍ úkol, vezme 3 karty …”. Měl jsem právěže zato, že MUSÍ ten úkol (případně aktivní lokaci) splnit a dát ze hry, aby spustil reakci karty, ne jenom tam dát žeton postupu. Omlouvám se, pokud to říkám špatně, hraju to teprve od vánoc, takže neznám dokonale pravidla.

          1. V tomto pripade je to myslene ako “byt uspesny vo faze ulohy, teda na vyprave”. Na jednotlive karty uloh je v anglictine pouzity vyraz “stage”. Mozes to vidiet na 3.karte ulohy tohto scenara “If the players defeat this stage…”.

          2. este pripomeniem, ze uspesny si vtedy ak mas vacsiu silu vole ako pisem vyssie. nie je potrebne polozit zeton postupu na kartu ulohu, lebo ak mas aktivnu lokaciu zeton postupu pojde najprv tam.

            1. Máš pravdu, dneska jsem si toho všimnul i na kartě “stopa”, kde je to napsáno v závorce: jestliže úspěšně splníš úkol (položíš alespoň 1 žeton na úkol nebo aktivní lokaci).
              Díky moc a už se těším na další pokračování 🙂

    4. Stala se mi zajímavá situace, plnil jsem ještě kartu 1B a jako aktivní lokaci jsem měl Břehy Anduiny. Byl jsem úspěšný na úkolu a dával jsem žeton postupu na aktivní lokaci a zbytek na kartu úkolu. Břehy Anduiny tedy opouštěli hru jako prozkoumaná lokace a šli na vrch dobíracího balíčku střetnutí. A jelikož jsem byl úspěšný na úkolu, tak jsem koukal na vrchní 3 karty a 1 přidával. Jde mi tu o to, jestli mezi nimi mají být Břehy Anduiny nebo ne. Nebyl jsem si jist jestli se dříve než je dám na dobírací balík karet střetnutí nemám podívat na ty 3 karty a nebyla by tedy mezi nimi. Zajímalo by mě jestli se někomu také stalo a jak to případně hrál. Já jsem si tu kartu dal mezi ty 3 a z těch 3 jsem si ji tedy znovu vybral. Když právě podmínky obou karet byli splněny, tak bych chtěl vědět co se řeší dřív, jestli karta Anduiny nebo povinný efekt úkolu.

      1. Povinný efekt na karte úlohy hovorí, že keď budeš úspešný na úlohe (sila vôle > ohrozenie v oblasti odhalenia) pozri na 3 vrchné karty stretnutia ….. atd. To či si bol, alebo nebol úspešný na úlohe sa dozvieš akonáhle porovnáš silu vôle postáv vyslaných na úlohu s ohrozením v oblasti odhalenia. Vtedy sa spustí povinný efekt karty úlohy. Teda ešte pred položením žetónov postupu na aktívnu lokáciu a kartu úlohy. Brehy Anduina tak nebudú medzi tými 3 kartami.
        Vo svojom videu som spravil presne túto chybu.

    5. Aha, tak toho jsem si ani v tom videu nevšiml a to jsem se na to video nedávno díval. Jinak právě když mi něco není jasné, tak sleduji tvá videa, skvělý návod při nejasnostech mimochodem. Když mi břehy Anduiny opouštěli hru tak jsem to taky hrál tak že byli mezi těmi 3 kartami, ale máš pravdu neměla by tam být a prve by se mělo vybírat mezi těmi 3 a až pak dávat žetony postupu. Díky moc.

    6. Popisku jsem si právě nevšiml u videa, ale už je to dlouho co jsem se na tohle video díval. To nevadí, hlavně že vím jak to správně hrát a kde jsem udělal chybu. Díky ještě jednou.

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *