[RegUserOnly][/RegUserOnly]Vrrci jsou bezpochyby jedni z nejzajímavějších nepřátel v základní sadě, kteří vás jako hráče PP LCG mohou pěkně potrápit, i když nejsou nijak zvlášť silnými protivníky. Mají totiž velice zajímavý povinný efekt, který říká: Pokud Vrrci dostanou kartu stínu bez efektu, vrať je po útoku do oblasti odhalení. To tedy znamená, že jakmile na vás zaútočí a nedostanou kartu stínu, nejen že vás při nedostatečné obraně zraní, ale stáhnou se chytře zase zpátky do oblasti odhalení, kde na vás číhají, aby v dalším kole mohli opět zaútočit. A tak je to pořád dokola, dokud není konečně odhalen nějaký stín z balíčku setkání. Takže, co dělat?! Pokud hrajete se sférou duchovní a máte po ruce Dúnhera (ZS 9), tak není lepší volba než jej použít. Získává tak při útoku do oblasti odhalení ještě bonus +1 k útočné síle, což jsou tedy celkem 3 + nějaké doplňky, pokud na něm máte vyložené, takže Vrrky, i když se stáhli po útoku do oblasti odhalení, můžete klidně během už prvního kola souboje odkráglovat tímto sympatickým hrdinou (tedy potřebujete celkem 4 na útočnou sílu, aby šli z kola ven). Ve třetím cyklu v balíčku Morgulská čepel (v orig. The Morgule Vale) se objeví doplněk Kopí Marky (MČ 135), která postavám s traitem Rohan přidává bonus do útoku +1, pokud útočí do oblasti odhalení tak +2, což je pro náš příklad zcela ideální. Další možnosti mě nenapadají, jelikož mám jen 1.cyklus, tak poprosím ostatní, jestli je něco napadne, ať to napíši do komentáře. Je to přece jen užitečné pro hráče.

Nyní se podívejme na staty toho vrrčího nepřítele. Úroveň střetnutí je 20, což je velice nízké, a pokud nehrajeme opravdu s malými hrdiny, jisto jistě se s Vrrky ve hře střetneme. Výška ohrožení je 2, což je i tak nadprůměrně vysoké, takže Vrrci nejen na vás zaútočí, ale pokud dostanou kartu stínu, ještě zvýší laťku ohrožení v oblasti odhalení. Musíte tedy poslat více postav na úlohu, pokud nemáte nějaké šikovné doplňky na cestování. Útočná síla 3 je taky celkem slušná na nepřítele zastupující balík Divočiny, ale obranu má zase na prdlačku jen 1, takže jej klidně můžete brzy třeba i jednou dobře mířenou ranou vyřídit (doporučuje se trpaslík se sekyrami). Vše umocňují 3 životy, které jsou odpovídající na daného nepřítele, takže pokud na vás zaútočí, můžete zvolit jako obránce Gondorského kopiníka (ZS 29), který mu udělí alespoň 1 zranění, než se stáhne do oblasti odhalení, anebo využít kartu Rychlá rána (ZS 35), která do něj praští automaticky až 2 zranění. Pak je tu ještě Thorondorův dědic (KEM 75), ale to už je karta spojence, který útočí, takže nám Vrrci klidně můžou zdrhnout zase do oblasti odhalení. Jinak obrázek černého chlupatého zvířete s červenýma očima sledující hrdiny je dosti výstižná a každému hráči dojde, co to vlastně Vrrci provádějí za podivný efekt, že skáčou sem a tam z oblasti odhalení. Je to krásný příklad, jak karty dokážou být zákeřné – nepřítel kousne, a pak se rychle vytratí do bezpečí!!!

Nyní se podívejme na stínový efekt pod lebkou, která tato karta má. Text na kartě totiž říká: Útočící nepřítel získává +1 do útoku (Pokud je útok bez obrany, získává místo toho +2 do útoku). Je to standartní stínový efekt, který můžeme najít i na více kartách z balíčku setkání. Měli bychom s tímto efektem počítat dopředu, protože jak říkám je nejčastější, a matematicky si propočítat, kolik asi budeme potřebovat na obranu, takže zvolit vhodného vytuněného obránce. Pokud je útok bez obrany, hold za chybu či nepřipravenost se tvrdě platí. A to u této hry PP LCG platí dvojnásob.

Sepsal pro Vás Gandalf

wargs

Vlci a vrrci – škretí spojenci

Než vyšlo Slnko, v jamách Utumna v Stredozemi bolo vypestované množstvo zlých zvierat, ktoré chodili po svete so zlými škretmi. Najviac sa so škretmi družili vlci, ktorí po prvýkrát prišli do západných zemí za hviezdnych vekov. Niektorí urastení slúžili Melkorovým sluhom namiesto koní a budili veľkú hrôzu.

Aj keď v Treťom slnečnom veku boli vlci menší než v skorších dobách, zostali obávaní. “Kronika západných zemí” hovorí o plemene Bielych vlkov, ktorí prišli v Krutej zime roku 2911 zo Severnej spúšte a zaliali snehmi Eriadoru ľudskou krvou. Červená kniha Západnej marky veľa rozpráva o vrrkoch, vlčej odrode, ktorá sa v Rhovanione spriahla so škretmi. V slávnej Bitke piatich armád bola najväčšou silou škretov ich jazda sediaca na veľkých vrrkoch.

Najväčšia vlčia povesť rozpráva o Carcharothovi, Červenej tlame, ktorého v Prvom slnečnom veku odchoval Morgoth na surovom mäse a dal mu veľkú moc. Preto Carcharoth, ktorému sa hovorilo tiež Anfauglir, “Hladné čeľuste”, vyrástol na obra a jeho sila sa zdala byť nevyrovnateľná. Oči mal ako červené uhlíky a zuby ako otrávené kopie škretích vojsk. Bol strážcom brány Angbandu a nikto nemohol prejsť okolo s obyčajnou telesnou silou. Steny Angbandu boli strmé a strašné, po oboch stranách cesty sa tiahli hadie priepasti a pred bránou ležal nezaspávajúci Carcharoth.

Pri výprave za silmarilom uhryzol Carcharoth Berenovi ruku a zhltol silmaril, ktorý ho popálil prudkým ohňom. Vo svojich mukách zabíjal Carcharoth elfov i ľudí, zatiaľ čo jeho prekliate mäso bolo spaľované ohňom, jeho sila sa však len zväčšovala. Carcharothova zloba totiž bola ako sebaničiaci neuhasiteľný plameň. Nakoniec však stretol toho, s ktorým mu bolo dávno súdené bojovať: Huana, Vlkodava Valar. A aj keď Huana pohrýzol otrávenými zubami a zaistil tým, že i ten zakrátko zomrie, bol Vlkodavom zabitý neďaleko sladkých vôd Esgalduiny.

Vrrci
V Treťom slnečnom veku žila v Rhovanione zlá odroda vlkov, ktorá sa spriahla s horskými škretmi. Týmto vlkom sa hovorilo vrrci, a keď sa vydávali do boja, často na nich jazdili škreti, takzvaní Jazdci na vlkoch, ako na koni. V bitkách Vojny o Prsteň boli vrrci zdecimovaní spolu s väčšinou škretích tlúp a dochované histórie Stredozeme od tej doby o týchto dravých šelmách nehovoria.

Zdroj:  tolkien.sk

 Vrrci útočí v Neočekávané cestě

Originální znění karty v EN:

Wargs
Type: Enemy
Encounter Set: Wilderlands
Threat Threshold: 20
Threat Strength: 2 Attack: 3 Defense: 1 Hit Points: 3
Creature.
Forced: If Wargs is dealt a shadow card with no effect, return Wargs to the staging area after it attacks.
Shadow: Attacking enemy gets +1 ATK. (+2 ATK instead if this attack is undefended.)

Set: Core Number: 85
Quantity: 2
Illustrator: Ryan Barger


Sdílej kartu s přáteli !

    5 thoughts on “Vrrci (ZS 85)”

    1. Zdravím všechny, jen tak teoreticky, pokud hraju lehčí verzi bez karet stínu, pak povinný efekt ignoruji (vrátit kartu do oblasti odhalení)?

      1. Podla mna s cistym svedomim mozes povinny efekt ignorovat. Na karte je text “Ak Vrrci dostanu kartu tiena bez efektu…” ale kedze ty karty tiena nepouzivas tak neplati podmienka ze vrrci dostali kartu tiena bez efektu.. Keby si povinny efekt neignorovala tak sa ich nezbavis az na par vynimiek ( Rychly utok, Dunhere )

    2. Soutěž – Nemám rád Vrrky v kombinaci se Střelcem ze zálohy a kartami stínů které většinou nechodí.Pokud mám Gandalfa obětuji ho a nasázím vrrkům zranění v odhalení abych mohl sejmout i střelce.

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *