Zkušený sekerník (ZS 28) je spojenec zo sféry taktiky (tactics) za cenu 2 zdrojov. Jeho atribúty sú: sila vôle 0, sila útoku 2, sila obrany 1, a 2 body zdravia. Jeho vlastnosť je Trpaslík (Dwarf) a Válečník (Warrior). Na karte nie je ďalší text. Trpaslík nemá  žiadnu schopnosť.

Tento bojovník tu je od samotného vzniku hry. Mnohí z vás určite po ňom viackrát siahli pri skladaní hracieho balíka. Spolu si o tomto trpaslíkovi povieme niečo viac. 2 zdroje je rozumná cena za to čo mi spojenec poskytne. Hodí sa hlavne na útočenie, ale aj k obrane slabšieho útoku. Sila útoku 2 je v pomere k jeho cene dobrý obchod. Zkušený sekerník však šliape na plno až pod vedením hrdinu Dáina železná noha (NdTh 116). Ten všetkým trpaslíkom v hre zvýši o 1 silu vôle a silu útoku. Spojenec sa dostane na silu útoku 3, a to ešte nemusí znamenať strop. Sféra taktiky mi ponúka pár vylepšení. Doplnok Sekera z Trpasluje (KD 7) je zbraň určená pre trpaslíkov, ktorá zvýši silu útoku o 1. Zkušený sekerník má teraz útok 4. To už je veľmi pekné číslo na spojenca. V mimoriadnych situáciách môžem použiť jednorázový efekt udalosti Khazád! Khazád! (KD 8). Jeho cena je 0 zdrojov, a trpaslíkom zvýši silu útoku o 3 až do konca fáze. V tomto momente Zkušený sekerník zasiahne nepriateľa silou útoku 7, a to už pohne aj mocnými nepriateľmi. Z tohto spojenca sa neoplatí robiť obrancu. V základe má silu obrany 1, čo je dosť málo, a je nezmyselné ju zvyšovať. Túto funkciu si zastanú iní trpaslíci oveľa lepšie.

Aj keď má nulovú silu vôle, spolu s Dáinom v hre, ho môžem poslať na úlohu. Ak viem, že nebudem v danom kole bojovať, Zkušený sekerník dokáže preskúmať aktívnu lokáciu. Po zahraní udalosti Znalosti předků (KD 12) ho vyčerpám, a položím tam 2 žetóny postupu. Ak sa jedná o lokáciu s vlastnosťou Podzemí (Underground), alebo Hora (Mountain) položím až 4 žetóny postupu. Dvojnásobný počet je zapríčinený tým, že sa jedná o lokácie z podzemia. A tam sú trpaslíci ako doma.

V začiatkoch hry bol jasná voľba. Za zaplatené zdroje sme dostali dobrého spojenca. Dnes už je situácia trocha iná. Ponúka sa viac možností ako nahradiť Zkušeného sekerníka. Za tú istú cenu dostaneme spojenca s podobnými atribútami, a nejakou schopnosťou naviac. Avšak v trpasličom tematickom hracom balíku je výborný stále.

Spísal pre vás pbch

Skratky použité v článku:

ZS – Zakladná sada

NdTh – Návrat do Temného hvozdu

KD – Khazád-dúm


9d7b6b0413deb123711f6b230997bede

Dwalin a jeho sekyrky

Trpasluj

Trpasličí říše v Mlžných horách, pod trojicí hor: Caradhras (Barazinbar), Celebdil (Ziragzigil) a Fanuidhol (Bundušathur). Khazad-dûm bylo největší, nejslavnější a nejbohatší z království trpaslíků ve Středozemi. Bylo založeno nejstarším ze sedmi Otců trpaslíků, Durinem Nesmrtelným. Právě zde se nacházel nejcennější kov, mithril. Nejstarší části se nacházely na východě, kde byla také Hlavní brána ve velkém údolí Azanulbizar. Několik sálů za branou bylo od zbytku podzemí odděleno ohromnou propastí, přes kterou vedl jen jediný můstek. Dál se rozkládaly ohromné sály a dlouhé chodby hluboko pod horami. Později trpaslíci prokopali chodby až na druhou stranu hor, kde vytvořili západní bránu.

Obyvatelstvo Khazad-dûm se hodně rozšířilo na začátku Druhého slunečního věku, po zkáze Beleriandu, kdy sem přicházeli trpaslíci ze zničených královstvíNogrod a Belegost. Když byla na západ od Mlžných hor roku 750 D.v. založena elfská země Eregion, trpaslíci navázali s elfy přátelství, z kterého měly prospěch obě strany. Avšak když Sauron přišel se svými vojsky do Eriadoru, aby zničil Eregion a získal prsteny moci, roku 1697 D.v. se brány Khazad-dûm zavřely a trpaslíci již otevřeně nevycházeli. To je také ochránilo před zničením, které postihlo postihlo Eregion. Od té začali ostatní Khazad-dûm nazývat Moria – “černá propast”.

Dlouho potom žili trpaslíci v Khazad-dûm a rozšiřovali své bohatství a kutali stále hlouběji. To se jim však stalo osudným. Roku 1980 T.v. kutali hluboko pod Caradhrasem a tak vypustili z vězení jednoho z balrogů, který brzy nato zabil jejich krále Durina VI.. Trpaslíci neměli šanci se proti němu ubránit, a když o rok později zabil Durinova syna Náina, uprchli na sever, kde založili nově království Erebor. Do opuštěných síní Morie se rychle nastěhovali skřeti a stalo se z ní děsivé místo, kam se každý bál vkročit.

Když byl o několik století později Erebor vypleněn drakem, král Thrórbloudil se svými lidmi bez domova. Toužil však vidět starou trpasličí říši Khazad-dûm a tak se tam roku 2790 jen se svým starým přítelem Náremvydal. Skřeti však Thróra zabili a vysmáli se trpaslíkům. Poté, co se to od Nára dozvěděl Thrórův syn Thráin II., rozhodl se, že se musí pomstít, a tak začala v roce 2793 Válka trpaslíků a skřetů. Na pomoc Thráinovi přišli trpaslíci z celé Středozemě, protože potupa Thróra, hlavy Durinova rodu, rozzuřila všechny trpaslíky a vyvolala v nich touhu po pomstě skřetům. Bojovalo se dlouho, až byly všechny skřetí pevnosti v Mlžných horách zničeny, a trpasličí vojsko přišlo do Azanulbizaru, kde před branami Morie svedlo vítěznou bitvu se skřety. Tím byla Moria na nějakou dobu osvobozena od většiny skřetů, avšak trpaslíci se báli vstoupit dovnitř, protože v podzemí stále byl hrozný balrog.
Uplynulo mnoho let a roku 2989 přišel do Khazad-dûm odvážný trpaslík Balin, Thráinův příbuzný, se svou družinou. Prohlásil se Pánem Morie a nějakou dobu se mu dařilo, ale nakonec všichni zahynuli a trpasličí kolonie roku 2994 zanikla.

V roce 3019 vstoupilo do Morie Společenstvo Prstenu pod vedením čaroděje Gandalfa. Ten se pak také nakonec střetnul s balrogem na můstku u Východní brány. Po dlouhém souboji byl balrog poražen a síně Khazad-dûm byly tak konečně zbaveny tyrana, který děsil více než tisíc let. Jestli se potom našli trpaslíci, kteří by chtěli obnovit slávu Khazad-dûm, není známo.

Zdroj: ANGRENOST

Poučné video

Jak se vyrábí Gimliho sekera?

Zdroj: YOUTUBEring


Originální znění karty v EN:

Veteran Axehand
Type: Ally Sphere: Tactics
Cost: 2
Willpower: 0 Attack: 2 Defense: 1 Hit Points: 2
Dwarf. Warrior.

“I am glad to have you standing nigh with your stout legs and your hard axe.” – Legolas, The Two Towers
Set: Core Number: 28
Quantity: 3
Illustrator: Loren Fetterma


Sdílej kartu s přáteli !

    One thought on “Zkušený sekerník (ZS 28)”

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.